پیش‌نویس نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور تدوین شد

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‎بنیان دریایی به منظور اولویت‌بندی فناوری‌های مورد نیاز در حوزه دریا و دستیابی به اهداف سند توسعه دریایی کشور، به ترسیم نقشه‎راه فناوری‎های دریایی کشور اقدام کرده است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، امروزه اغلب سازمان­‌ها از نقشه راه به منظور ترسیم روشن آینده خود و راه رسیدن به آن بهره می­‌گیرند. کشورهای پیشرفته و موفق مسیر پیشرفت خود را در اغلب صنایع مهم و کلیدی مشخص کرده و برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم گیری‌ها و تخصیص منابع را بر اساس آن تعیین می‌کنند.

بنابراین گزارش، نقشه‎راه فناوری‎های دریایی کشور با همکاری همه­ ارگان‎های دریایی، خبرگان و متخصصان دریایی کشور در مهرماه سال 93 برنامه‌ریزی شده است.

با توجه به چارچوب کلی فرآیند تدوین که در دومین جلسه با مدیران پژوهشی سازمان‎های دریایی به تصویب رسید، نیازهای فناورانه سازمان‎ها در قالب فرم‎های نظرخواهی دریافت و در 9 حوزه کلی دسته‎بندی شدند. در نهایت با برگزاری جلسات خبرگی در حوزه‎های 9 گانه که با حضور متخصصان سازمانی، صنعتی و دانشگاهی برگزار شد، نسخه اولیه نقشه‎راه فناوری‎های دریایی تهیه و تدوین شده است.

بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‎بنیان دریایی در نظر دارد به منظور رفع کاستی‎ها و جمع‎بندی نهایی، اولویت‎های شناسایی شده را مورد نقد سازمان‎های ذیربط قرار دهد. بدین منظور پیش‎نویس نقشه‎راه فناوری‎های دریایی کشور جهت ارسال نظرات و پیشنهادات در اختیار سازمان‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7