فرانسه اجازه ورود امور سیاسی به روابط اقتصادی را ندهد

رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

رییس اتاق بازرگانی ایران به مهمترین زمینه‌های روابط‌های ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: فرانسه اجازه ورود مسائل سیاسی به روابط اقتصادی خود با ایران را ندهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن جلال‌پور در نشست مشترک هیات اقتصادی فرانسه با اعضای اتاق بازرگانی ایران در سخنانی، گفت: در دوران پساتحریم امکان روابط دوجانبه بیشتر میان ایران و فرانسه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه باید دو کشور در روابط شان نگاه به آینده داشته باشند و کشور فرانسه نباید اجازه دهد امور سیاسی بر مسائل اقتصادی سایه بیندازد.

او افزود: حضور وزیر کشاورزی ایران در فرانسه در سال گذشته تاریخ 500 ساله دو کشور نشان از عمق روابط میان ایران و فرانسه دارد، دو کشور در پروژه‌های صنعتی و تجاری کارهای موفق زیادی انجام داده‌اند و اینک ایران میزبان تجار و فعالان اقتصادی فرانسوی هستیم.

جلال پور اضافه کرد: باید توجه کنیم روابط تجاری تنها به معنی خرید و فروش کالا نیست بلکه به معنی سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های فرانسوی است و این امکان وجود دارد که ایران و فرانسه در زمینه‌هایی چون آب، مواد غذایی، صنایع هوا فضا، تکنولوژی‌های نوین با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: ایران مقصدی عالی برای سرمایه‌گذاری و پروژه‌های سودآوراست، باید بدانیم ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه‌های بزرگ بین ایران و فرانسه وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  17  =  22