منوچهر منطقی از مدیریت «ایران خودرو» تا ریاست مرکز فضایی

تغییر رییس مرکز ملی فضایی پس از هفت ماه!

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر منوچهر منطقی را به عنوان «رئیس مرکز ملی فضایی» منصوب کرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، سورنا ستاری که اواسط اسفندماه گذشته دکتر جهانگیر جدی را به ریاست این مرکز تازه تاسیس منصوب کرده بود، طی حکمی با تقدیر از جدی، منطقی را به عنوان رییس جدید مرکز ملی فضایی منصوب کرد.

در بخشی از حکم دکتر سورنا ستاری خطاب به دکتر منوچهر منطقی آمده است: «با عنایت به حکم 104638 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر تشکیل مرکز ملی فضایی و نظر به مراتب تعهد، توانمندی‌ها و سوابق مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم به سمت رئیس مرکز ملی فضایی منصوب می‌شوید.

لازم است در اداره مرکز ملی فضایی با هدف هماهنگی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مربوط در مراکز علمی تحقیقاتی و با رعایت قوانین و مقررات، اهتمام لازم صورت پذیرد.

ضمناً شایسته است از خدمات ارزنده و درخشان دکتر جهانگیر جدی که در نهایت تعهد و تخصص و با پشتکار وصف‌ناپذیر نسبت به راه‌اندازی مرکز ملی فضایی اقدامات لازم را مبذول کرد، تشکر را به‌ عمل آورم و برای ایشان از خداوند منان توفیقات روزافزون را خواستارم.»

منوچهر منطقی که تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق طی سال‌های 1352 تا 1359 در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و سال 76 تحصیلات دکتری مدیریت سیستم‌ها را به پایان برده پس از شروع جنگ تحمیلی تا پایان 62 به عنوان مسوول مرکز تحقیقات مخابرات سپاه پاسداران هدایت پروژه های متعدد در زمینه طراحی شبکه های مخابراتی و سیستم‌های گیرنده و فرستنده و رمزکننده را بر عهده داشته و پس از آن تا پایان سال 77 مسوول بیش از 20 پروژه تحقیقاتی در حوزه فناوری های پیچیده بوده است.

وی طی سالهای 1378 تا آذرماه 1381 دست اندکار راه اندازی شرکت طراحی تجهیزات، ابزار و ماشین افزار(تام) و از آذر 81 تا فروردین 88 مدیرعامل ایران خودرو بود.

عملکرد منطقی که با شعار پایان دوره مونتاژ خودرو و حرکت به سوی خودروسازی واقعی به ایران خودرو رفته بود موافقان و منتقدان زیادی دارد.

دکتر منطقی دی ماه 1388 به سمت مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح – وابسته به وزارت دفاع – منصوب شد که در دوره مدیریت این سازمان که تا چند روز قبل (شهریور 94) ادامه داشت پروژه هایی چون طراحی بالگردهای هشت و 14 نفره، توسعه خانواده هواپیمای ایران 140 و اجرای طرح کلان هواپیمای 150 نفره را در دست اقدام داشت.

سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد در مردادماه سال گذشته انتقادات زیادی را متوجه عملکرد منطقی کرد.

منطقی همچنین از آذرماه 1392 با حکم ستاری، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی است.

این مدیر صنعتی که از مدیریت عالی بزرگترین خودروسازی کشور به مدیریت عالی صنعت هوایی کشور رسیده بود اینک در سمت رییس مرکز ملی فضایی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیتهای فضایی کشور را عهده دار شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  42