ساخت قطار سریع‌السیر لس‌آنجلس به لاس وگاس

شرکت راه‌آهن اکسپرس وست آمریکا موفق به امضاء قرارداد 5.5 میلیارد دلاری با شرکت راه‌آهن چین برای ساخت قطار سریع‌السیر پرسرعت بین دو شهر لاس‌وگاس و لس‌آنجلس شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، زمان سفر بین دو شهر لس‌آنجلس و لاس‌وگاس از طریق خطوط هوایی حدود یک ساعت است، اما به دنبال افزایش مشکلات خطوط پروازی و افزایش بهای بلیت، مسؤولان این دو شهر به دنبال ساخت قطار ارتباطی پرسرعت هستند.

این همکاری مشترک در فاز اول با امضای قرارداد ساخت خط ویژه 370 کیلومتری بین جنوب نوادا و جنوب کالیفرنیا با مبلغ 100 میلیون دلار بسته‌ شده است.

مسؤولان صنعت ریلی لس‌آنجلس و لاس‌وگاس معتقدند که ساخت خط راه‌آهن پرسرعت سبب پیدایش و پیشرفت صنعت تورسیم در مناطق محلی می‌شود.

طبق اعلام سازمان راه‌آهن ریلی چین، میانگین سرعت قطارهای عبوری از این مسیر حدود 240 کیلومتر است. شایان ذکر است که تنها یک قطار پرسرعت دیگر در مسیر بوستون- نیویورک در آمریکا موجود است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، با راه‌اندازی این ریل، سفر زمینی بین دو شهر لاس‌وگاس و لس‌آنجلس حدود 80 دقیقه طول خواهد کشید.

طبق بررسی‌های انجام شده، راه‌اندازی کامل شبکه سراسری قطار سریع‌السیر بین واشنگتن تا بوستون و در نهایت لس‌آنجلس تا لاس‌وگاس حدود 25 سال زمان و حداقل 151 میلیارد دلار هزینه خواهد برد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  59  =  63