پاسخ به افاضات نماینده پارلمان یمن درباره ایران و شیعیان

اگر نگران خون هایی هستید که در یمن ریخته می شود فکری به حال هواپیماهایی کنید که به صورت روزانه به بمباران افراد بی دفاع در شهرها و روستاهای یمن می پردازند. مسلماً این هواپیماها متعلق به ایران نیستند!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اگر نگران خون هایی هستید که در یمن ریخته می شود فکری به حال هواپیماهایی کنید که به صورت روزانه به بمباران افراد بی دفاع در شهرها و روستاهای یمن می پردازند. مسلماً این هواپیماها متعلق به ایران نیستند!  ایران الیوم نوشت:

عادل المعاودة نماینده پارلمان بحرین در جریان مصاحبه ی خبری خود با شبکه سی ان ان به انتقاد شدید از جهت گیری های ایران در قبال موضوع سقوط جرثقیل حرم مکی پرداخت. وی در اظهار نظری غیر معقول به تقبیح احساسات شیعیان در جریان مناسک حج پرداخته و آن را به حوادث جاری در خاورمیانه مرتبط نمود.
 
توجه به موضع گیری تند نماینده پارلمان بحرین در خصوص حادثه مکه، همچنین انتقاد وی از مراسم مذهبی شیعیان در جریان مراسم حج ذکر نکات ذیل را در پاسخ به این اظهار نظر ها الزامی می نماید:
 
    تمامی دولت های جهان موظف و مختار اند که نسبت به حقوق اتباع خود در کشورهای بیگانه حساس باشند و با تمام توان در حمایت از شهروندانشان کوشا باشند. اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مستندات و دلایل متقن به انتقاد از عملکرد دولت سعودی در قبال حفاظت از جان حجاج پرداخته موضوع غیر متعارف و غیر منطقی نیست.
   
تحولات سیاسی خاورمیانه و زورآزمایی کشورهای تاثیر گذار در آن به هیچ وجه ربطی به تمایلات و عقاید مذهبی مردمان آن کشورها در موسم حج ندارد و نشان دهنده مواضع آنها نیست. کما اینکه دخالت های بحرین در یمن به هیچ وجه مورد تایید تمامی مردم بحرین نیست. از این روی آلوده کردن موسم دلنواز حج با اغراض سیاسی امری مردود در جامعه ی اسلامی تلقی می شود.
  
 در شرایطی که اکثریت مردم کشور بحرین را شیعیان تشکیل می دهند، به چالش کشیدن شعائر دینی شیعیان در رسانه ها امری ناپسند و توهین به مردمی است که عادل المعاودة ادعای نمایندگی آنان را دارد. مسلماً مسائل فقهی بین تشیع و تسنن می بایست در محافل علمی و توسط علمای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد نه در محافل خبری.
   
توهین به خرد جمعی مسلمین متاعی نیست که بخواهید با آن به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنید. احترام به شعور مخاطبین ابتدایی ترین کاریست که در شان لباس نمایندگیتان است.
 
   اگر نگران خون هایی هستید که در یمن ریخته می شود فکری به حال هواپیماهایی کنید که به صورت روزانه به بمباران افراد بی دفاع در شهرها و روستاهای یمن می پردازند. مسلماً این هواپیماها متعلق به ایران نیستند!
 
   آقای نماینده (!) شاید بهتر باشد به جای نگرانی از کیفیت اعمال عبادی مسلمین ایران، اقدامی عملی در راستای توجه به خواسته های مشروع شهروندان خود اتخاذ نموده و مانع از سرکوب وحشیانه مسلمین در بلاد خود باشید. خون هایی که در خاک بحرین ریخته می شود کم ارزش تر از خون یمنی ها و سوری ها نیست.
 
ایران الیوم به عنوان اولین رسانه ای که به بررسی عوامل فنی سقوط جرثقیل پرداخت، کماکان بر این عقیده است که می بایست هیاتی مستقل از کارشناسان بین المللی برای بررسی ابعاد این اتفاق تشکیل شود تا تمامی ابهامات ایجاد شده در این خصوص بر طرف گردد.
 
در پایان خاطرنشان می گردد که موضوع پیشامده صرفاً مربوط به روابط تهران – ریاض است و مداخله در این امور مخالف قوانین بین المللی و فراتر از وزن سیاسی کشور متبوع این نماینده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  7  =