رکورد طولانی‌ترین پرواز جهان شکسته می‌شود

شرکت هواپیمایی ایرایندیا با راه اندازی یک مسیر 18 ساعته جدید از بانگلور به سانفرانسیسکو، رکورد طولانی‌ترین پرواز جهان را خواهد شکست.

به گزارش ایسنا، این پرواز اگر موفقیت آمیز باشد، حدود 14 هزار کیلومتر مسافت را طی خواهد کرد و رکورد کنونی را که متعلق به پرواز شرکت استرالیایی کانتاس بین دالاس فورت ورث آمریکا و سیدنی به مسافت 13 هزار و 370 کیلومتر است، خواهد شکست.

استفاده از مواد سبک‌تر جدید در ساخت هواپیماها و همچنین قیمتهای پایین نفت به افزایش شمار پروازهای مسافت طولانی که تا چند سال قبل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبودند، کمک کرده است.

شرکت هواپیمایی امارات هم ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد سال آینده پروازی بین دوبی و پاناما سیتی برقرار کند که مسافت آن 13 هزار و 760 کیلومتر خواهد بود.

بر اساس گزارش تایمز ایندیا، مسیر ایرایندیا نخستین پرواز مستقیم بین سانفرانسیسکو و هند خواهد بود و به جمعیت بالای هندی‌های مقیم سیلیکون والی خدمات رسانی خواهد کرد.

البته مبدا پرواز از هند ممکن است از بانگلور به دهلی نو تغییر کند.

بر اساس گزارش ریلکس نیوز، کوتاه‌ترین پرواز جهان توسط لوگان ایر در مسیر وستری به پاپا وستری در اورکنی آیلندز اسکاتلند انجام می‌گیرد که مسافت آن تنها 2.7 کیلومتر است. این پرواز تنها دو دقیقه زمان می‌برد اما در شرایط هوایی ایده آل مدت آن به 47 ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  +    =  78