کاهش تولیدات صنعت و معدن در فصل بهار

یافته‌های مرکز آمار از وضعیت تولیدات صنعتی و معدنی نشان می‌دهد که در نخستین فصل سال میزان تولیدات صنعت با دو درصد و تولیدات بخش معدن با 0.6 درصد کاهش مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شاخص تولید در بخش صنعت و معدن از جمله مهم‌ترین نماگر‌های کوتاه‌مدت اقتصادی است که تغییر در مقدار کالاها و خدمات تولید شده توسط بخش‌های مورد نظر را طی زمان نشان می‌دهد.

به این ترتیب گزارش مرکز آمار از وضعیت شاخص تولید صنعتی نشان می‌دهد که این شاخص در بهار امسال با دو درصد کاهش نسبت به بهار سال گذشته به عدد 85.9 رسیده است.

بر اساس محاسبات این مرکز بیشترین نوسانات در بین رشته فعالیت‌های بخش صنعت، مربوط به رشته فعالیت ساخت وسائل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر بوده با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

این در حالی است که شاخص مقدار تولید صنعت در بهار سال قبل عدد 87.7 را نشان می‌داد که این میزان نسبت به بهار سال 1392، 2.6 درصد رشد داشته است.

یافته‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که در فصل بهار مقدار تولیدات در بخش معدن نیز با 0.6 درصد کاهش نسبت به فصل مشابه سال قبل به عدد 98.9 درصد رسیده است.

به این ترتیب شاخص مقدار تولید بخش معدن در بهار سال گذشته نیز با افتی 1.7 درصدی نسبت به فصل مشابه پیش از آن عدد 99.4 را نشان می‌داد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =