فعالیت ۵۳ انجمن علمی در دانشگاه کردستان

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: در حال حاضر 53 انجمن علمی در دانشگاه کردستان فعالیت می‌کنند که گفتمان گروهی و علمی را در دانشگاه ترویج می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، محمود صفی‌زاده امروز(ششم مهرماه) در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود اظهار کرد: شورای فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را برعهده دارد.

وی افزود: یکی از حوزه های فعالیت معاونت اجتماعی دانشگاه، تشکیل انجمن های علمی با هدف سوق دادن دانشجو و دانشگاه به سوی فعالیت علمی و ایجاد بستر لازم برای دانشجویان راغب به فعالیت در انجمن های علمی، فرهنگی و … است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان عنوان کرد: در حال حاضر 53 انجمن علمی در دانشگاه کردستان فعالیت دارند که دبیر و اعضای آن از طریق یک فرآیند دموکراتیک انتخاب شده و گفتمان گروهی و علمی را در دانشگاه ترویج می دهند.

وی تصریح کرد: انجمن‌های مختلف در طول سال با هم فعالیت کرده و از طریق رقابتی سالم فعالیت خود را به طور مداوم در دانشگاه پی می گیرند.

صفی زاده حوزه دوم فعالیت‌های معاونت اجتماعی را کانون های دانشجویی در زمینه های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، اجتماعی و … عنوان کرد که در حال حاضر 15 کانون در دانشگاه کردستان فعالیت دارند.

وی هدف از تشکیل کانون‌ها را زمینه سازی برای فعالیت جمعی اعلام و ذکر کرد: کانون ها رکنی کارآمد در تشویق دانشجویان به کار گروهی و جامعه پذیری آنهاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان نشریات دانشجویی را از دیگر حوزه های فعالیت این معاونت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه کردستان دارای 60 مجوز نشریه دانشجویی می باشد که در زمینه های مختلف فرهنگی، ادبی، اجتماعی و … فعالیت می کنند.

وی همچنین از فعالیت سه تشکل فعال دانشجویی در دانشگاه کردستان خبر داد و بیان کرد: جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج دانشجویی سه تشکل فعال این حوزه هستند.

صفی زاده مهمترین رسالت معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را ایجاد نشاط در دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: نشاط علمی، نشاط معنوی و نشاط سیاسی از مهمترین وظایف این معاونت است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: دانشگاه نباید سیاست زده و سیاست زدا باشد بلکه دانشجویان با فعالیت در زمینه های فرهنگی، دانشگاه کردستان را به دانشگاهی سرآمد در حوزه فرهنگ در کشور تبدیل کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  8