نقش موثر کانون‌های دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در جذب نخبگان جوان

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد

پیشکسوتان و مهندسان برجسته فارغ‌التحصیل از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران، روز چهارشنبه، ۸ مهرماه به همت کانون دانش‌آموختگان این دانشکده گرد هم خواهند آمد تا ضمن بازدید از دانشگاه و شرکت در مراسم آغاز به کار این کانون، در حضور جمعی از مقامات بلندپایه کشوری، شرایط روز صنعت و اقتصاد ایران را مورد بحث قرار دهند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، گردهمایی کانون دانش‌آموختگان مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران با دعوت از نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، چیت چیان، وزیر نیرو، وزیری هامانه، قائم مقام وزیر نفت، دوایی مرکزی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و قریب به ۴۵۰ تن از مدیران، روسای هیات مدیره صنایع مختلف و کارآفرینان کشور از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز چهارشنبه ۸ مهرماه برنامه ریزی شده است و برگزار خواهد شد.

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران پس از چندین دهه فعالیت، مهندسان برجسته بسیاری را تربیت کرده است که هم اکنون بسیاری از آنان در کسوت سیاستگذار، صنعتگر، کارآفرین و استادان برجسته، نقش و جایگاه مهمی را درتوسعه صنعتی و علمی کشور ایفا می‌کنند. بنا به گفته مسئولین کانون دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران، تاکنون در حدود هشت هزار نفر از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر از دانش آموختگان این دانشکده با کانون مرتبطند که حداقل ۲۰ سال تجربه کاری و مدیریتی دارند. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، بیش از ۴۵۰ نفر از این تعداد، مهندسان برجسته‌ای هستند که در حال حاضر به عنوان اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل و کار‌آفرینان شرکت‌های دولتی و خصوصی کشور مشغول به کارند.

ظرفیت‌ انسانی بالای موجود در فارغ‌التحصیلان، انگیزه‌ اولیه از تشکیل کانون دانش آموختگان دانشکده مهندسی مکانیک بوده است، به گونه‌ای که دکتر نوری، رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران هدف از تشکیل آن را تقویت فرایند توسعه صنعتی و فناوری و مدیریتی کشور با به اشتراک گذاشتن تجربیات دانش آموختگان و انتقال آنها به نسل‌های بعدی به ویژه دانشجویان فعلی می‌داند.

وی معتقد است چنین کانون‌هایی می‌توانند بستر مناسبی برای انتقال تجربیات صنعتی نسل‌های گذشته به نسل جدید باشند.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران در این باره می‌گوید: طی سال‌های گذشته مدیران و صنعتگران کشور به لحاظ کمبودهای ناشی از شرایط جنگ تحمیلی و تحریم، با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده‌ و آب دیده شده‌اند که منجر به کسب تجربیاتی گران شده است و لازم است که این تجربیات به نسل‌های بعدی منتقل شود که کانون‌های دانش‌آموختگان در این میان می‌توانند به بهترین نحو این وظیفه را به انجام برسانند.

نوری همچنین افزود: افراد با تجربه و برجسته در این کانون‌ها می‌توانند در جذب نخبگان جوان و به کارگیری آنها در مراکز مورد نیاز کشور نقش موثری ایفا کنند.

پایه‌گذار کانون دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران ضمن تاکید بر لزوم استقلال این کانون‌ها از سازمان اداری دانشگاه و جریانات سیاسی و غیرحرفه‌ای، اظهار کرد: یک تشکل حرفه‌ای که در آن مهندسان و مدیران برجسته صنعت، فارغ از گرایشات غیر تخصصی با یکدیگر تعامل دارند، با تکیه بر توانمندی‌های فنی و تخصصی خود، ظرفیت بالایی برای تداوم اثربخشی، تعمیق، پشتیباتی علمی فعالیت‌های فناورانه و کارآفرین، در مسیر توسعه فنی و اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −  16  =