کمک ۵۰ درصدی وزارت علوم برای ساخت فضای آموزشی دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران خبر داد

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران گفت: وزارت علوم برای ساخت هر پروژه عمرانی در پیش روی دانشگاه قرار داده است تشویق خیرین با طرح 50 درصد است که اگر پرداخت هزینه هر پروژه تا سقف 50 درصد از سوی خیرین صورت گیرد وزارت علوم متعهد شده است که مبلغ باقیمانده را متقبل شود.

حمید محمدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علم و فناوری مازندران بهشهر 1800 دانشجوی فعال دارد که 70 درصد بومی استان مازندران و 30 درصد غیربومی هستند که از این تعداد در مهر ماه سال جاری 425 دانشجوی جدیدالورود در این دانشگاه ثبت‌نام کردند.

وی افزود: این دانشگاه 35 عضو هیأت علمی ثابت دارد که 30 استاد از داخل استان و 5 نفر از خارج استان و همچنین دارای 80 استاد حق‌التدریس در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

محمدزاده با بیان اینکه داشتن امکانات عمرانی بیشتر از جمله خوابگاه رسمی موجب جذب دانشجویان با رتبه بهتر از خارج استان می‌شود، افزود: چند سالی است که ساخت‌وساز هرگونه خوابگاه در وزارت علوم ممنوع شده است و بودجه‌ای به این بخش تخصیص نمی‌یابد و انجام آن به بخش خصوصی محول شده است که به علت کسری بودجه و لغو وام‌های با بهره پایین سرمایه‌گذاران از این امر استقبال نمی‌کنند.

وی یادآور شد: از سال 73 تا 91 به مدت 18 سال این دانشگاه علم و صنعت واحد بهشهر بود و در آن زمان به صورت ثابت 800 دانشجو فعال در 3 رشته مشغول به تحصیل بودند و 7 عضو ثابت هیأت علمی وجود داشت اما از سال 92 که این دانشگاه به علم و فناوری مازندران ارتقا یافت با آوردن 9 رشته جدید تعداد دانشجویان به 1800 نفر و اعضای هیأت علمی به 35 نفر افزایش یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر با مشکل محدودیت فضای آموزشی مواجه هستیم، ادامه داد: تنها راهی که وزارت علوم برای ساخت هر پروژه عمرانی در پیش روی دانشگاه قرار داده است تشویق خیرین با طرح 50 درصد است که اگر پرداخت هزینه هر پروژه تا سقف 50 درصد از سوی خیرین صورت گیرد وزارت علوم متعهد شده است که مبلغ باقیمانده را متقبل شود.

محمدزاده با بیان اینکه این دانشگاه دو دانشکده مصوب و یک دانشکده در حال بررسی برای اخذ مجوز دارد، اظهار کرد: این دانشگاه دارای 12 رشته تحصیلی که 6 رشته در مقطع کارشناسی و 6 رشته در مقطع کارشناسی ارشد است.

وی درباره راه‌اندازی رشته‌های جدید در این دانشگاه گفت: باید طرح آوردن هر رشته جدید در دانشگاه در برنامه راهبردی با توجه به صنایع و امکانات موجود در استان، طرح جامع و اهداف بلند مدت آموزش عالی استان مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و در نهایت با توجه به میزان نیازمندی‌های منطقه و ضرورت آوردن آن رشته تصویب شود.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران بهشهر گفت: ارتباط این دانشگاه با بخش صنعت شهرستان با توجه به رشته‌های فنی و مهندسی که در این دانشگاه وجود دارد زیاد رضایت‌بخش نیست و با ایده‌آل‌ها بسیار فاصله دارد زیرا دسترسی به اطلاعات حوزه صنایع و عمرانی شهرستان بسیار محدود است.

محمدزاده با اعلام اینکه پروژه تحقیقاتی خدمات الکترونیک دانشگاه علم و صنعت بهشهر که دارای 26 زیر پروژه است جزو برترین‌ها در حوزه الکترونیک در کشور است، عنوان کرد: در این باره میان دانشگاه و چندین شرکت خدمات کامپیوتر پیشنهاداتی نیز مطرح شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

17  +    =  25