تولید نفت روسیه به بالاترین سطح پس از شوروی رسید

تولید نفت روسیه ماه گذشته به دلیل بهره برداری تولیدکنندگان از کاهش ارزش روبل برای پیشبرد حفاری‌ها به بالاترین سطح پس از سقوط شوروی سابق رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: تولید نفت خام و معیانات این کشور به روزانه 10 میلیون و 740 هزار بشکه رسید که نسبت به سال قبل یک درصد افزایش یافته و بالاتر از رکورد ثبت شده در ماه ژوئن قرار گرفت. تولید نفت شوروی سابق در سال 1987 به رقم 11 میلیون و 48 هزار بشکه در روز رسید.
این افزایش تولید در شرایطی است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) به جای کاهش تولید و بالا بردن قیمت‌ها در حال دفاع از سهم بازار خود است.
روسیه که حدود نیمی از بودجه خود را از درآمد نفت و گاز تامین می‌کند نیز تولید خود را به رغم کاهش قیمت نفت در سال گذشته حفظ کرده است.
الکساندر نظرف تحلیلگر نفتی گازپروم بانک گفت: افزایش تولید معیانات گازی روسیه در کنار ارتقای پروژه عظیم گازپروم نفت و نواتک در قطب شمال دلیل اصلی این افزایش تولید است.
وی افزود: شرکت‌های نفتی دسته دومی روسیه از جمله باشنفت و تاتنفت نیز در حال توسعه بوده اند.
شرکت روسنفت دومین تولیدکننده بزرگ روسیه در ماه اوت اعلام کرد: حفاری نفت و گاز را در هفت ماه نخست امسال 27 درصد افزایش داده است.
تولید نفت این شرکت نیز در ماه سپتامبر نسبت به اوت 0.4 درصد افزایش داشته اما نسبت به دوره مشابه سال قبل 0.6 درصد کاهش داشته است.
تولیدکنندگان نفت روسیه درآمد خود را به دلار دریافت می‌کنند اما پول خدمات مورد استفاده خود را به روبل می‌پردازند که در یک سال اخیر تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست داده است.
صادرات نفت خام روسیه نسبت به سال قبل 3.4 درصد افزایش یافته و به روزانه 5 میلیون و 270 هزار بشکه در روز رسیده است.صادرات نفت این کشور همچنین نسبت به ماه قبل نیز پنج درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2