دزدی از حساب‌های بانکی در آمریکای لاتین

شرکت امنیت رایانه‌ای کاسپرسکی هشدار داد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که شرکت امنیت رایانه‌ای «کاسپرسکی لب» نسبت به بهره‌گیری مجرمان سایبری منطقه آمریکای لاتین از یک نرم افزار جدید موسوم به «گرین دیسپنسر» در راستای دزدی از حساب بانکی مشترکین، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، کارشناسان شرکت «کاسپرسکی لب» شرکت امنیت رایانه‌ای روسی نسبت به بهره‌گیری مجرمین سایبری منطقه آمریکای لاتین از یک بد افزار جدید موسوم به «گرین دیسپنسر» که سیستم بانکداری و دستگاه‌های خود پرداز را تحت تاثیر قرار می‌دهند و اقدام به خالی کردن حساب بانکی مشترکین بانک می‌کنند، هشدار داد.

کارشناسان شرکت «کاسپرسکی» در سال 2015 از افزایش میزان تجاوز به حریم خصوصی افراد در محیط اینترنت و سایبرنیکی در کشورهای منطقه آمریکای لاتین هشدار داد.  

«فابیو آسولینی»تحلیلگر ارشد شرکت «کاسپرسکی لب» در منطقه آمریکای لاتین در این باره اذعان داشت که مجرمین سایبری اهل منطقه آمریکای لاتین به خصوص مجرمین برزیلی و مکزیکی در راستای دسترسی به حساب بانکی مشترکین بانکها با مجرمین سایبری کشورهای دیگر واقع در این منطقه همکاری می‌کنند.

این شرکت اعلام کرد که مجرمین سایبری با بهره‌گیری از اطلاعات خود از محیط زندگی خود در این کشورها و تکنیک‌های بد افزاری که از اروپا به این منطقه وارد شده اقدام به دزدی‌های محلی می‌کنند.     

وی افزود در حال حاضر مجرمین سایبری از بد افزار جدیدی موسوم به «گرین دیسپنسر» استفاده می‌کنند.

وی ضمن شرح نحوه عملکرد این مجرمین تصریح کرد که مجرمین ویروسی را روی صفحه نمایشگر دستگاه‌های خودپرداز نصب می‌کنند که نحوه کار  آن این‌گونه است که پس از ورود کارت بانکی به دستگاه خود پرداز در عین حال که رمز کارت الکترونیکی مشترکین هک می‌کند، پیام خارج از سرویس را به مشترکین نشان می‌دهد؛ در مرحله بعدی حساب بانکی مشترکین خالی می‌شود و در نهایت مجرمین سایبری برای حذف نرم افزارهای مخرب در صفحه نمایشگر دستگاه‌های خودپرداز اقدام می‌کنند و هیچ ردی از خود بر جای نمی‌گذارند به طوری‌که هیچ‌کس متوجه نمی‌شود که پول‌ها چگونه از حساب بانکی آن‌ها برداشت شده است.

وی افزود که نرم افزار «گرین دیسپنسر» تنها برای سیستم توسعه سرویس مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورتی که در صفحه نمایشگر بسیاری از دستگاه‌های خودپرداز با پلت فرم ویندوز نصب شده است؛ بدین ترتیب اکثر سیستم‌های قدیمی که با برنامه ویندوز کار می‌کنند بیش از دیگر دستگاه‌ها در معرض حملات سایبری قرار دارند.

در این راستا کارشناسان به نهادهای مالی توصیه می‌کنند که نسبت به حملات سایبری آگاه باشند و محتاطانه عمل کنند، نرم افزارهای خود را مرتب بروز رسانی کنند و از آنتی ویروس در کامپیوتر و دستگاه‌های مورد استفاده خود بهره بگیرند.  

کارشناس ارشد شرکت «کاسپرسکی لب» به نقل از پورتال «نت مدیا» اعلام کرد که در 10 ماه ابتدایی سال 2015 تاکنون بیش از 400 میلیون پرونده جرائم اینترنتی در منطقه آمریکای لاتین گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد برزیل بیش از دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین در معرض حملات سایبری قرار گرفته و بیشترین پرونده‌های مربوط به جرائم اینترنتی از این کشور گزارش شده است.

پس از برزیل بیشترین تعداد پرونده‌های جرائم سایبری به ترتیب فراوانی از مکزیک و کلمبیا گزارش شده است.

البته وی عنوان کرد که کشورهای پاراگوئه، آرژانتین، کاستاریکا و جمهوری دومینیکن کشورهایی هستند که کمتر از دیگر کشورهای این منطقه هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1