پروژه جالب و خلاقانه مایکروسافت برای افزایش طول عمر باتری

یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی شرکت های تولیدکننده ابزارهای هوشمند تکنولوژیک و رایانه و همچنین مشتریان این تکنولوژی ها، طول عمر باتری ها است که تا کنون و با توجه به تکنولوژی های فعلی چندان پیشرفتی نداشته، اما طرح جالب مایکروسافت در پی افزایش طول عمر باتری های لپتاپ تا چند برابر ظرفیت فعلی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکیکی از مشکلات و دغدغه های اصلی شرکت هایتولیدکننده ابزارهای هوشمند تکنولوژیک و رایانه و همچنین مشتریان این تکنولوژی ها،طول عمر باتری ها است که تا کنون و با توجه به تکنولوژی های فعلی چندان پیشرفتینداشته، اما طرح جالب مایکروسافت در پی افزایش طول عمر باتری های لپتاپ تا چندبرابر ظرفیت فعلی است.

به گزارش «تابناک» این موضوعی است که در پستی دروبلاگ مایکروسافت منتشر شده. در حال حاضر نحوه کار باتری لپتاپ کاملا مشخص و سادهاست: یک باتری لیتیوم یونی ارنژی مورد نیاز سخت افزارها را هر زمان که احتیاج باشدبرای آنها توزیع میکند.

به عبارت ساده تر اگر در حال انجام یک بازیرایانه ای یا دیدن یک فیلم بر روی سیستم خود باشید کارت گرافیکی و پردازشگر شمانیازمند انرژی بیشتری برای انجام عملیات به شکل مطلوب است اما اگر در حال تایپ درنرم افزار Wordباشید یا در فیسبوک مشغول گشت و گذار، پردازشگر مصرف انرژی را تا حد بسیار زیادیکاهش میدهد.

تا به امروز بسیاری از تلاش ها برای حل معضل طولعمر باتری ها معطوف به تولید باتری هایی با ظرفیت های بالاتر بوده است. اما مشکلدر اینجا است که قدرت پردازشی رایانه ها با سرعت بیشتری نسبت به تکنولوژی هایباتری در حال رشد است و همواره یک شکاف بزرگ در این بین وجود دارد.

از سوی دیگر هزینه های این موضوع بالا است و بههمین دلیل بود که گوگل پروژه خود برای تولید باتری گوشی هوشمند با ظرفیت پنج برابرآنچه اکنون شاهد آن هستیم را رها کرد.

در اینجا است که پروژه جدید مایکروسافت به میدانمی آید و معنا میابد. البته این پروژه هنوز در سطح معرفی و آزمایش است و ممکن استتا چند سال آینده در دسترس نباشد. در این پروژه مایکروسافت به جای منتظر ماندنبرای تولید باتری های بهتر و با ظرفیت بالاتر، از آنچه هم اکنون موجود است بهرهمیبرد.

در واقع ین پروژه مبتنی است بر استفاده از چندباتری ساخته شده با تکنولوژی ها و مواد متفاوت و استفاده از یک نرم افزار در دلسیستم عامل برای مدیریت عملکرد و زمان فعالیت هر یک از آنها. به عبارت ساده ترسیستم عامل تشخیص میدهد که کاربر در حال کار بر روی یک نرم افزار ساده مانند Word استو در نتیجه به شکل خودکار استفاده از یک باتری با ظرفیت بالاتر و عمر طولانی تر رادر دستور کار قرار میدهد و اگر کاربر تصمیمی به انجام یک بازی ویدئویی بگیرد باتریدیگری با قدرت الکترونیکی بالاتر را به کار میگیرد:

پروژه جالب و خلاقانه مایکروسافت برای افزایش طول عمر باتری

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  6