افزایش ۱۵ درصدی اعتماد نمایندگان به آخوندی

وزیر راه با رایی معنادار ابقا شد

در شرایطی که نام عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به عنوان سومین وزیر کابینه روحانی برای استیضاح در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد، این استیضاح با رای مخالف 175 نماینده عملا راه به جایی نبرد تا آخوندی به کار خود ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی که در مردادماه سال 1392 با رای موافق 159 نماینده و کسب 56 درصد از رای نمایندگان حاضر در جلسه وارد وزارت راه و شهرسازی شد در شرایطی امروز و پس از گذشت حدود دو سال از زمان وزارتش از کارنامه خود دفاع کرد که استیضاحش با 13 رای یعنی کمترین میزان در سال‌های گذشته اعلام وصول شد.

بعد از دفاعیاتی که آخوندی از عملکرد خود داشت و البته نمایندگانی که به حمایت از وی برخاستند مجلس شورای اسلامی وارد رای‌گیری شد و سرانجام وزیر راه با کسب 175 رای در مقابل 72 رای مخالف در سمت خود ابقا شد.

این آرا از 252 نماینده حاضر در جلسه اخذ شده بود که نشان دهنده رای اعتماد حدود 70 درصد از نمایندگان به عملکرد دو ساله آخوندی است.

در شرایطی که منتقدان وزیر تلاش داشتند عملکرد وی را در حوزه‌های مختلف با تاکید فراوان بر روی مسکن مهر برنامه‌ریزی کنند، اما توضیحات آخوندی و عملکرد دو ساله‌اش باعث شد نسبت به رای اعتماد دو سال قبل که 56 درصد از نمایندگان در آن دخیل بودند، 15 درصد افزایش اعتماد صورت گیرد و این بار آخوندی با رای 70 درصد از نمایندگان کار خود را آغاز کند.

همچنین تعداد آرای موافق وزیر راه نیز با وجود کاهش تعداد نمایندگان حاضر در جلسه رشدی قابل توجه پیدا کرد و از رقم 159 به 175 رسید.

آخوندی پیش از این نیز برای پاسخ دادن به سوالات نمایندگان مجلس، سه بار به صحن علنی رفته بود که پس از ارائه توضیحات در هر سه مورد موفق به قانع کردن نمایندگان سوال کننده شده بود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  +    =  56