نشست بنیاد بین‏‌المللی پژوهش در نگهداری ‏و تعمیرات برگزار شد

برای نخستین بار در ایران

نشست بنیاد بین‏‌المللی پژوهش در نگهداری ‏و تعمیرات (IFRIM) با هدف بررسی و تحلیل رویکردها و پژوهش‏‌های صورت گرفته در زمینه نگهداری‏ و تعمیرات برای نخستین بار در ایران و در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، نشست ایفریم که هر چهار سال یک بار به میزبانی یک دانشگاه برگزار می‌‏شود، امسال در حاشیه دهمین همایش بین‌المللی مدیران فنی نگهداری و تعمیرات (مدیریت دارایی‏‌های فیزیکی) به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و در سالن آمفی‏ تئاتر دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر ریچارد دوایت رئیس ایفریم، دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، مشاوران شرکت کانادایی پمکو و برخی از استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‏‌های ایران در زمینه نگهداری و تعمیرات حضور داشتند.

ایفریم شامل مجموعه‏‌ای از استادان فعال در زمینه نگهداری ‏و تعمیرات است که با هدف بررسی و تحلیل رویکردها و پژوهش‌‏های صورت گرفته در سطح جهان و ایجاد همکاری‏‌های بین‏‌المللی در این زمینه فعالیت می‏‌کند و هر چهارسال یک بار نشستی را برای جمع ‏بندی این بررسی‏‌ها برگزار می‏‌کند. در نشست امسال، اعضای اصلی ایفریم تجارب جهانی خود را در کنار استادان، پژوهشگران و مشاوران ایرانی این حوزه در میان گذاشتند. نشست‏‌های پیشین این بنیاد در دانشگاه‌‏های معتبری چون دانشگاه تورنتو در کانادا برگزار شده است.

نشست روز گذشته در دو بخش با سخنرانان داخلی و بین‏‌المللی برگزار شد. در بخش نخست دکتر فتوحی و دکتر بهزاد از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر علیرضا مسعودی از پژوهشکده تحقیقاتی جهاد کشاورزی و مهندس مرتضی ورمزیار از شرکت پمکو (PAMCo) سخنرانی کردند. در بخش دوم این نشست نیز دکتر ریچارد دوایت از دانشگاه ولونگاگ استرالیا (هماهنگ کننده و رئیس ایفریم)، دکتر جسپر کوئتزی از دانشگاه ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، دکتر رامرت دکر استاد دانشگاه اراسموس روتردام هلند و دکتر محمدعلی صنیعی‏ منفرد از دانشگاه الزهرا به ارائه صحبت‌ها و تجاربشان پرداختند.

دکتر فتوحی، رئیس دانشاه شریف در ابتدای این نشست به ارائه دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف در زمینه مدیریت دارایی‏‌های فیزیکی و برخی از تجارب موجود در این زمینه پرداخت.

همچنین دکتر ریچارد دوایت به ارائه کوتاهی از ایفریم و برگزاری نشست آن در ایران و دانشگاه صنعتی شریف پرداخت. سپس دکتر مهدی بهزاد درمورد «فعالیت‏‌های دانشگاهی و صنعتی پایش وضعیت» سخن گفت.

در ادامه نیز هر یک از پژوهشگران خارجی حاضر در نشست به ارائه فعالیت‏‌های کنونی دانشگاه‏‌هایشان در زمینه نگهداری و تعمیرات پرداختند و در پایان نیز دکتر صنیعی‏‌منفرد از دانشگاه الزهرا ضمن ارائه مدل‏‌های ارائه شده در مدیریت نگهداشت، یک مورد مطالعاتی تحلیل آماری پایش وضعیت و بررسی سری‏‌های زمانی آن را واکاوی کرد.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‏توانند به تارنمای رسمی دهمین همایش بین‌‏المللی نگهداری و تعمیرات به آدرس ipamc.org و زیرصفحه ایفریم مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄    =  5