چهار طرح ابتکاری جهاد دانشگاهی گیلان بزودی رونمایی می‌شود

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گیلان گفت: این واحد در نظر دارد در آینده نزدیک با حضور رئیس جهاد دانشگاهی از چهار طرح ابتکاری شامل کیت درمان سرطان، ماشین تراش نئوپان و دو نرم‌افزار کاربردی رونمایی کند.

دکتر سیدمحسن نساج حسینی در حاشیه همایش «کاربرد سلول‌های بنیادی» که در بیمارستان الزهرا (س) رشت برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان، با اشاره به اهمیت ذخیره‌سازی خون بند ناف اظهار کرد: به دنبال کسب نتایج ارزشمند در درمان بیماری‌های لاعلاج با استفاده از سلول‌های بنیادی، تشکیل بانک‌های نگهداری خون بندناف مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروزه بانک‌های متعددی به صورت عمومی و اختصاصی جهت ذخیره‌سازی خون بندناف در سراسر جهان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: یکی از زمینه‌هایی که جهاد دانشگاهی در آن پیشگام بوده است، موضوع سلول‌های بنیادی است.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گیلان ادامه داد: دانش فنی کاربرد و ذخیره‌سازی آنها در این نهاد تدوین و تجاری‌سازی شده است و امید است در آینده در راستای خدمت به مردم، گام‌های موثرتری در این زمینه برداشته شود.

نساج با اشاره به اینکه تمرکز بر حوزه پژوهش بر اساس اهداف بالادستی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی گیلان است، یادآور شد: تاکنون در این زمینه دستاوردهای متعددی وجود داشته است.

وی ارائه بیش از هزار مقاله در مجامع علمی، تالیف و ترجمه حدود 20 عنوان کتاب، کسب رتبه اول گروه پژوهشی محیط زیست طبیعی در کشور، کسب غرفه برتر پژوهش در سال گذشته و انجام بیش از 300 عنوان طرح پژوهشی کاربردی و … را از دستاوردهای پژوهشی صورت گرفته در جهاد دانشگاهی گیلان عنوان کرد.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گیلان خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های حوزه پزشکی و از جمله فعالیت بانک خون بندناف نیز از برنامه‌های توسعه جهاد دانشگاهی گیلان است.

نساج تصریح کرد: با وجود گذشت سال‌ها از کشف سلول‌های بنیادی این حوزه آنقدر گسترده است که هنوز فرصت‌های ارزشمند زیادی برای کار بر روی آنها وجود دارد، بسیاری از دانشمندان امید دارند با گسترش مطالعات و آزمایشات در زمینه سلول‌های بنیادی هرچه بیشتر به سمت حل مشکلات پزشکی حرکت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =