پیش‌نویس سند ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز بررسی شد

در سومین نشست شورای ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در سال 1394 که با حضور دبیر ستاد، اعضای این شورا و کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد، پیش‌نویس سند ستاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز با اظهار امیدواری از روند رو به رشد ستاد عنوان کرد: این ستاد تعاملی سازنده را با شورای عالی انقلاب فرهنگی شروع کرده است و در جلسه ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های ستاد در خصوص حوزه نرم و فرهنگی با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و دکتر وطنی معاون توسعه فناوری ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ستادهای معاونت علمی و فناوری از دل نقشه جامع علمی کشور بیرون آمده‌اند و تناسبی بین عنوان ستادها و 13 اولویت فناوری وجود دارد، افزود: به نظر می‌رسد اگر به عنوان فناوری‌های نرم و فرهنگی که در نقشه جامع علمی کشور آمده، پایبند باشیم مطلوب‌تر است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز ادامه داد: با توجه به فرصت تصویب کلیات سند نظام ملی نوآوری صنایع فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهتر است بیشترین تمرکز ما در ستاد و سند بر فناوری‌های فرهنگی باشد.

وی گفت: چالش اصلی که با آن روبرو هستیم، بحث بی‌توجهی به صنعت فرهنگی و عدم حصول درآمد و عدم شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه است.

سجادی نیری خاطرنشان کرد: چیزی که مد نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دوره جدید است، بحث تجاری‌سازی و ایجاد اشتغال و توسعه آن در حوزه علوم انسانی است و اینها از جمله مباحثی است که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به آن توجه ویژه دارد.

همچنین در ادامه جلسه اعضای شورای ستاد به ذکر نقطه نظراتشان درباره پیش‌نویس سند ستاد پرداختند و مباحث و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

از مصوبات این جلسه می‌توان به تطبیق پیش‌نویس سند ستاد با سند اقتصاد مقاومتی، اولویت‌بندی موضوعات سند و بازنگری در اهداف، اقدامات و قلمرو ستاد و ارائه گزارش شش ماهه ستاد در جلسه آتی اشاره کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  −    =  17