نمایش دینامیک چرخش زمین با برج نورانی رنگی

برج جدید مرکز علوم Phänomenta آلمان یک سازه نورانی شده با ال‌ای‌دی‌هایی است که دینامیک چرخش زمین را به بازدیدکنندگان موزه نمایش می‌دهد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، این سازه حدود 76.1 متر بلندی دارد و در دو طبقه در مرکز علوم در مساحت 1400 متر مربع ساخته شده است.

این سازه دارای آونگ فوکوی معلق 30متری است که یک توضیح تجربی از چرخش زمین را ارائه می‌کند و شامل تصویر خیره‌کننده‌ای از شهر لودن‌شاید است.

چندین گروه بر روی قسمت‌های مختلف این پروژه کار کرده‌اند؛ از جمله طراحان گروه Beier+Wellach Projekte کار ساخت بخش داخلی، تیم KKW Architekten به همراه Winkels Behrens Pospich Ingenieure für Haustechnik GmbH مسوول سیستم روشنایی و WERNER Bauingenieure و TLIngenieure کار ساخت ساختار دو تکه قاب فولادکاری و غشای بیرونی را برعهده داشته‌اند.

طراحی این سازه توسط شرکت Schneider+Schumacher بر اساس طرح معماری Frankfurt انجام شده و طراحان از ساختمان بتنی زیرین به عنوان پایه برای فولادکاری استفاده و ساختار سبک وزن ظریفی ایجاد کرده‌اند. شکل پوسته مانند نیز به صورت مارپیچ در امتداد آن کشیده شده است.

آونگ این سازه به صورت مستقل از سازه اصلی قرار گرفته و ارتعاش تولید شده با باد در داخل آن محسوس است. این سازه شامل بخش‌های لوله مانند دوار توخالی بوده که با جوش به یکدیگر متصل شده‌اند.

ظاهر پوسته مانند آن سبک و بارنگ‌های مختلف LED روشن شده است. این مارپیچ از سه بخش پوسته، سه کابل اصلی و میله‌ نگهدارنده کابل و بندها تشکیل شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  39