قیمت طلا به ۱۱۷۴ دلار رسید

قیمت طلا در معاملات امروز 4 دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر 1174 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای قوی در مورد احساس مصرف کننده در آمریکا مجددا احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی را افزایش داده، قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 4 دلار کاهش به 1174 دلار  رسید. سایر فلزات گرانبها نیز به تبعیت از طلا با کاهش قیمت مواجه بودند.
پس از انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته است. آمارها در روز جمعه نشان داد که احساس مصرف کننده در آمریکا در اوایل اکتبر به میزان قابل توجهی تقویت شده، در حالی که آمارهای روز پنجشنبه حاکی از آن بود که نرخ تورم اصلی شاهد افزایش بوده است.
این آمارهای مثبت که احتمال افزایش نرخ بهره قبل از پایان سال را مجددا زنده کرد، موجب شد تا ارزش دلار از پایین ترین رقم 7 هفته اخیر فاصله بگیرد.
یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «طلا در حال حاضر دارد تحولات بازار دلار را دنبال می کند… پس از آمارهای هفته گذشته، برخی معتقدند که افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر اتفاق خواهد افتاد.»
قیمت طلا قبل از کاهش روز جمعه، در هفته گذشته به بالاترین رقم 3 ماه و نیم گذشته یعنی 1190 دلار و 63 سنت رسیده بود، زیرا تجار اعتقاد داشتند که فدرال رزرو ممکن است مجبور شود افزایش نرخ بهره را به دلیل عملکرد نه چندان مثبت اقتصاد آمریکا و آشفتگی اقتصاد جهانی به تاخیر بیاندازد.
در حالی که ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره همچنان ادامه دارد، دیگر آمارها در روز جمعه نشان داد که میزان تولیدات صنعتی آمریکا کاهش داشته است.
روز دوشنبه، چین ضعیف ترین نرخ رشد اقتصادی سه ماهه خود از زمان بحران مالی جهانی را اعلام کرد و فشار بر سیاستگذاران را برای کاهش بیشتر نرخ بهره افزایش داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  15