همکاری‌های علمی دانشگاه فرایبرگ آلمان و دانشگاه محقق اردبیلی افزایش می‌یابد

معاون دانشگاه فناوری و معدن فرایبرگ آلمان گفت: دانشگاه‌های آلمان علاقه‌مند به برقراری روابط علمی، پژوهشی و آموزشی با دانشگاه‌های ایران هستند.

پروفسور مرکل در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه اردبیل، با بیان اینکه ایران در ارتباط با سطح آموزش، بهترین کشور منطقه است، اظهار کرد: دانشگاه فرایبرگ آلمان علاقه‌مند به برقراری روابط علمی و آموزشی با ایران است.

وی یکی از شاخه‌های قدرتمند دانشگاه فناوری و معدن فرایبرگ آلمان را شاخه انرژی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: استان اردبیل در زمینه انرژی‌های نوین یا جایگزین انرژی‌های فسیلی بویژه در بحث زمین گرمایی و ژئوترمال منحصر به فرد است و این ویژگی می‌تواند زمینه همکاری دانشگاه فرایبرگ آلمان را با این استان فراهم کند.

مرکل با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه زمینه تبادل دانشجو، محققان، استادان و دانشمندان را میان دو دانشگاه فراهم می‌کند و در آینده نه چندان دور این اجازه را به ما می‌دهد تا پروژه‌های تحقیقاتی مشترکی اجرا کنیم.

معاون دانشگاه فناوری و معدن فرایبرگ آلمان اشراف قابل توجه مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی را به زبان انگلیسی بسیار جالب توجه دانست و خاطرنشان کرد: سدی به نام سد زبان وجود دارد که این سد باعث می‌شود در درک و فهم مشکل ایجاد شود، ولی ما در مدت حضور در این دانشگاه، چنین مشکلی نداشتیم و این نشان از سطح علمی بالای مدیران و اعضای هیات علمی این دانشگاه دارد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی چالش‌های موجود در تحقیقات هیدروژئولوژیکی و هیدروشیمیایی در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: علاقه‌مندی اعضای شرکت کننده در این کارگاه نشان می‌دهد که این اعضا متوجه هستند که باید در زمینه هیدروشیمی، هیدروژئولوژی و هیدروبیولوژی تحقیقات گسترده‌ای انجام شود؛ چراکه هنوز در اول راه هستیم.

دانشمند برجسته حوزه آب‌های معدنی و انرژی زمین گرمایی با بیان اینکه آب برای ما انسان‌ها و جهان اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: از چشمه‌های آب گرم معدنی نیز برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود.

مرکل با بیان اینکه استان اردبیل دارای پتانسیل بسیار بالایی در زمینه آب‌های گرم معدنی است، تصریح کرد: این استان بصورت سنتی از این پتانسیل استفاده می‌کند و تجربه کافی را در این زمینه دارد و ما نیز می‌توانیم کمک کنیم تا استان توسعه بهتری در این زمینه یابد و به روز شود.

معاون دانشگاه فناوری و معدن فرایبرگ آلمان با اشاره به دیدار خود با استاندار اردبیل، گفت: با توجه به زمینه علمی، تخصص و اشرافیت استاندار به بحث انرژی نوین و آب‌های گرم معدنی استان، امید می‌رود مراودات بین دانشگاه فناوری و معدن فرایبرگ آلمان و دانشگاه محقق اردبیلی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه فناوری و معدن فرایبرگ آلمان می‌توانند پروژه‌های تحقیقاتی خود را در استان اردبیل اجرا کنند و همچنین دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز می‌توانند از تسهیلات دانشگاه صنعتی فرایبرگ برای فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، شبیه‌سازی و مدلسازی خود بهره مند شوند.

معاون دانشگاه فناوری و معدنی فرایبرگ آلمان با بیان اینکه این دانشگاه یک دانشگاه صنعتی بوده و دارای 250 سال قدمت است، گفت: این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه یا آموزشگاه معدنی است که در نوع خود در سطح دنیا منحصر به فرد است.

مرکل اضافه کرد: این دانشگاه دارای پنج هزار و 700 دانشجو، دو هزار و 100 عضو، 300 عضو هیات علمی و 90 استاد تمام و گروه آموزشی بوده و بر چهار پایه انرژی، محیط زیست، علوم زمین و مهندسی مواد استوار است و بحث اقتصاد و مدیریت به عنوان ستون فقرات پنجم مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه یکی از پنج دانشگاه برتر آلمان در زمینه تحقیقات است، تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه با توجه به تخصص بالا بسیار سریع وارد جامعه می‌شوند.

معاون دانشگاه فناوری و معدنی فرایبرگ آلمان در پایان با بیان اینکه بودجه دولتی دانشگاه فرایبرگ آلمان سالانه 50 میلیون یورو است، تصریح کرد: این دانشگاه همچنین سالانه حدود 64 میلیون یورو نیز از حامیان خود دریافت می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =