بانک رفاه، عامل پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها شد

امضای تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و وزارت رفاه

شب گذشته تفاهم‌نامه‌ای با موضوع پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها از کانال بانک رفاه کارگران به امضای وزرای بهداشت و رفاه رسید. براساس این تفاهم‌نامه، از این پس بیمارستان‌ها برای دریافت مطالبات خود، اسناد خود را به بانک رفاه کارگران ارائه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از وبدا، حسن هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه که در بیمارستان شوریده تهران برگزار شد گفت: حضور بانک رفاه به عنوان عامل سوم، می‌تواند پشتیبانی برای دریافت اسنادی باشد که وزارت بهداشت تحویل می‌دهد. این تفاهم‌نامه گشایشی در روابط مالی که باید میان بیمارستان‌های وزارت بهداشت و همچنین دریافت‌کنندگان خدمت که سازمان تأمین اجتماعی است، ایجاد خواهد کرد.

هاشمی اظهار داشت: با امضای تفاهم‌نامه، مراکز درمانی دولتی می‌توانند خدمات خود را موثرتر و با کیفیت بیشتری ارائه دهند.وزیر بهداشت با بیان اینکه حضور عامل سوم، به صورت دائمی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم توافقی که انجام شده بدون هیچ مشکلی برای همیشه بتواند یک رابطه منطقی را برای مراکز درمانی وزارت بهداشت و همچنین سازمان تأمین اجتماعی تعریف کند.

دکتر هاشمی در پایان در خصوص بدهی بیمه‌ها، یادآور شد: توافقاتی در خصوص بدهی ها انجام شده که امیدواریم طبق توافق، کارها پیش برود.دکتر علی ربیعی نیز در حاشیه این مراسم گفت: برای اینکه بیمه‌ها بتوانند همگام با تحولاتی که در طرح تحول نظام سلامت صورت می‌گیرد، حرکت کنند، ایده‌پردازی‌های مختلفی صورت می‌گرفت.

وزیر رفاه امضای تفاهم‌نامه اخیر را حاصل تجربه‌های بین‌المللی دانست و گفت: در برخی از کشورها، عامل سوم بین ارائه دهندگان و خریداران خدمت وجود دارد که در ایران نیز این الگو اجرا شد.ربیعی تصریح کرد: یک قانون ۱۲-۱۰ ساله که براساس آن بیمه‌ها بتوانند بدهی خود را به موقع پرداخت کنند، معطل مانده بود و با امضای این تفاهم‌نامه که تدبیری در دولت تدبیر و امید بود، این قانون، اجرایی می‌شود. بنا بر این تفاهم‌نامه، بیمارستان‌های دولتی اسناد خود را به بانک رفاه تحویل می‌دهند و ۶۰ درصدی که بیمه‌ها باید ظرف مدت ۱۵ روز پرداخت کنند. توسط بانک پرداخت می‌شود بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه، مشکل تأمین منابع برای بیمارستان‌های دولتی و تأمین اجتماعی برطرف می‌شود.

وزیر رفاه، بخشی از بدهی‌های بیمه ها به وزارت بهداشت را مربوط به دولت دانست و گفت: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم این منابع را تأمین کنیم و برای بخشی از این بدهی ها که مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است، تدابیری اندیشیده ایم و بدهی های این سازمان، به بیمارستان‌ها تا پایان اردیبهشت و بدهی مربوط به داروخانه‌ها و پزشکان خصوصی، مرداد ماه پرداخت شده است.

ربیعی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده و همکاری وزیر بهداشت، تأمین مالی از طریق بانک از طریق این تفاهم‌نامه انجام می شود و امیدواریم بتوانیم بدهی‌های بیمه تأمین اجتماعی را تا مهرماه  تسویه کنیم و فکر می‌کنم تا یکی دو هفته آینده، شاهد این اتفاق خواهیم بود و پس از مهرماه نیز براساس این تفاهم‌نامه عمل خواهد شد تا یک معضل دیرین در نظام تأمین منابع مالی بین بیمه و بخش درمان دولتی، برطرف شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −  3  =