همایش بانکداری الکترونیک فرصتی برای آگاهی از تغییرات تکنولوژیکی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی:

محور اصلی این همایش، گسترش ارتباطات بین‌المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها نامگذاری شده است، زیرا برجام با زحمات مسئولان در حال اجرایی‌شدن است و بعد از اجرای کامل برجام، بانک‌ها باید روابط بین‌الملل را از سر گیرند که مستلزم آگاهی از تغییرات استاندارهای بین‌المللی در این حوزه است و این همایش فرصت خوبی برای اطلاع‌رسانی نظام بانکی از این روند است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در روزنامه قانون نوشت:موضوع فناوری اطلاعات روز‌به‌روز در نظام بانکی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و در این حوزه، نقش کلیدی و اساسی دارد و نیاز است در کنار سایر موضوع‌های حوزه‌ی بانکداری الکترونیک که حیاتی و زیر‌بنایی است، همایش سالانه و سلسله‌وار در این‌ خصوص برگزار شود. این همایش تنها یک رویداد صرف علمی و حاکمیتی نیست؛همایش بانکداری الکترونیک هم جنبه‌ علمی و کاربردی دارد و هم بحث‌های حاکمیتی را دربر می‌گیرد و رخدادی اقتصادی و تجاری در حوزه‌ فناوری اطلاعات است. این همایش برای نهاد حاکمیتی مثل بانک مرکزی فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا دستاورد، عملکرد و استراتژی‌های خود را به نظام بانکی اعلام کند.
یکی از دستاوردهای مهم گسترش فناوری اطلاعات در کشور، کارآفرینی و جذب نخبگان در این حوزه است. این همایش فرصتی برای آگاهی از تغییرات تکنولوژیکی، طرح دیدگاه‌ها و تبادل نظر در حوزه‌ بانکداری الکترونیک، گسترش ارتباطات و آماده‌سازی نظام بانکی برای ورود به شرایط پساتحریم است. محور اصلی این همایش، گسترش ارتباطات بین‌المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها نامگذاری شده است، زیرا برجام با زحمات مسئولان در حال اجرایی‌شدن است و بعد از اجرای کامل برجام، بانک‌ها باید روابط بین‌الملل را از سر گیرند که مستلزم آگاهی از تغییرات استاندارهای بین‌المللی در این حوزه است و این همایش فرصت خوبی برای اطلاع‌رسانی نظام بانکی از این روند است. در حوزه فناوری اطلاعات در بخش سوئیفت و صدور کارت‌های بین‌المللی نیاز است استانداردهای مورد نیاز بانک‌های دنیا رعایت شود تا وارد سیستم‌های پرداخت بین‌الملل شویم. باید به حضور شرکت های فناوری محور در دوران پساتحریم اشاره کنم؛ شرکت‌های دارای نرم‌افزار و صاحب تکنولوژی با اجرایی‌شدن برجام فرصت حضور و واردات کالاهای خود را به ایران پیدا می‌کنند که تجهیزات پروژه‌های درحال‌ اجرا در کشور را تأمین می‌کند و این همایش نقطه شروع خوبی برای ارتباطات و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در بخش بانکداری الکترونیک است.
بررسی روندهای کلان در حوزه‌ فناوری اطلاعات، ایجاد فضای مناسب برای سیاستگذاری در این بخش، معرفی نقشه راه نظام پرداخت ملی،  بررسی قوانین و مقررات موجود، و ارائه‌ دستاوردهای نظام بانکی در حوزه‌ بانکداری الکترونیکی اهدافی است که در این همایش دنبال می‌شود. امیدواریم در دوران پساتحریم، افق های تازه ای به روی بانک های ایرانی باز شود و صنعت بانکداری کشور، روزهایی روشن را تجربه کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  +    =  40