رقابت بزرگان بر سر ارائه خدمات ابری ارزان‌تر

تب تخفیف دادن به مشتریان؛

رقابت آمازون، مایکروسافت و گوگل بر سر ارائه خدمات ابری ارزان‌تر به مشتریان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنياي اقتصاد، اگر چه امروزه از تب تخفیف دادن به مشتریان که دو سال پیش بین این شرکت‌ها در جریان بود، تا حدودی کاسته شده؛ ولی این روند همچنان ادامه دارد. از آمازون، مایکروسافت و گوگل به‌عنوان سه شرکت مطرح در حوزه رایانش ابری یاد می‌شود. به گزارش وب‌سایت fortune، گوگل چندی پیش خود اعلام کرد سرویس‌های ابری خود را ارزان‌تر از آنچه آمازون ارائه می‌کند، در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 قیمت‌های جدید گوگل، حتی از آخرین تخفیف‌هایی که آمازون داده، ارزان‌تر است.  شرکت آمریکایی آمازون در ابتدای سال جدید میلادی اعلام کرد هزینه استفاده از سرویس‌های AWS خود را ۵ درصد کاهش می‌دهد. سه روز پس از این رویداد، گوگل هم دست به کار شد و قیمت برخی سرویس‌های ابری‌اش را به حدی کاهش داد که قیمت آنها ۱۵ تا ۴۱ درصد ارزان‌تر از آخرین نرخ‌های آمازون در آمد.طبیعی است برای شرکت‌هایی که قصد دارند به‌طور گسترده و در مقیاس وسیع از خدمات ابری استفاده کنند، «قیمت» فاکتور مهمی به شمار رود.

به‌طور کلی یکی از مزایای عمده استفاده از سیستم‌های ابری، پایین بودن هزینه‌های مربوط به آن است؛ زیرا ماهیت فضای ابری به گونه‌ای است که شرکت‌ها را از خرید انواع سخت‌افزارها و نرم‌افزارها بی‌نیاز می‌سازد. البته در این حالت شرکت‌ها کنترل کمتری بر داده‌ها و فایل‌های خود دارند. میزان پاسخگویی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به نواقص و قطعی‌های احتمالی از دیگر نکات مهم در این خصوص است. به‌عنوان مثال آمازون یک سرویس Trusted Advisor راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند در مورد استفاده بهتر از منابع ابری خود، از آن راهنمایی و مشاوره دریافت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =