شیوه جدید سارقان کارت‌های اعتباری/ تصاوير

چند صباحی است که سرقت‌هایی به‌صورت اسکیمینگ (Skimming) خبر‌ساز شده‌اند. این نوع از سرقت‌ها از طریق عابربانک صورت می‌گیرند و شیوه کار بسیار ساده و البته حرفه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،چند صباحی است که سرقت‌هایی به‌صورت اسکیمینگ (Skimming) خبر‌ساز شده‌اند. این نوع از سرقت‌ها از طریق عابربانک صورت می‌گیرند و شیوه کار بسیار ساده و البته حرفه‌ای است.شیوه جدید سارقان کارت‌های اعتباری

در این نوع از سرقت، سارق یک بخش جدیدی را به عابربانک متصل می‌کند که تفاوت بسیار کمی با شکل اصلی عابربانک دارد (یک قسمت جدید به بخش کارت‌خوان افزوده می‌شود). از طریق این بخش کاربری که کارت خود را وارد دستگاه می‌کند تا کار‌های مورد نظر خود را انجام دهد، سارق می‌تواند تمام اطلاعات کارت را ذخیره کند (خوب این از شماره کارت!). حال نوبت به پسورد یا همان رمز می‌رسد. برای این کار دو روش در اسکیمینگ وجود دارد. در روش اول یک دوربین بسیار ریز (در حد سوراخی به اندازه کبریت) زیر دستگاه فوق‌الذکر قرار می‌گیرد که در حین وارد کردن اطلاعات توسط کاربر، آن‌ها را ضبط می‌کند و در اختیار سارق قرار می‌دهد. روش دوم نیز بدین صورت است که در آن یک کیبورد جدید را روی کیبورد قبلی دستگاه قرار می‌دهند که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به نسخه اصلی است و این پنل جدید اطلاعات وارد شده توسط کاربر را ذخیره می‌کند که این اطلاعات شامل رمز عبور وی نیز می‌شوند.
تا اینجای کار سارق اطلاعات کارت و رمز عبور فرد را دارد. در این مرحله باید وی یک کارت خام به‌دست آورد که در بانک‌ها به‌فور یافت می‌شود (البته در دسترس هر کسی قرار نمی‌دهد). حال سارق باید اطلاعات را روی کارت جدید بریزد و سپس با این کارت به‌سراغ یک عابر بانک برود و خیلی عادی پول موجود را تا سقف مورد قانونی در روز دریافت کند یا از طریق کارت‌خوان‌های فروشگاهی کالایی را خریداری کند.
 

شیوه جدید سارقان کارت‌های اعتباری

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10