از آتش تا ارتباطات ضمنی با گوشی های هوشمند/بانکداری باز حاصل روند توسعه ارتباطات

روند ارتباطات از ماقبل تاریخ تا سال 2015/ ابنوفگرافی

تلفیق موبایل و اینترنت و ایجاد پلتفرمهای رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی اکنون ارتباطات را در مسیری قرار داده که بسیاری از نیازمندی های بشری متحول شده است. این تحولات هم در ماهیت و هم در ساختار رخ داده است. برای مثال در بحث بانکداری علاوه بر اینکه بانکداری الکترونیک در ساختار متحول شده با ابجاد مقوله ای با عنوان بانکداری باز، اساسا ماهیت دچار تغییر شده است. با ابداع بانکداری سرویس گرا همه می توانند با پیشنهاد یک سرویس عملا در فرایند بانکداری مشارکت کنند.چنین روندی باعث ایجاد عصر نوینی در بانکداری و البته دیگر صنایع شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک انسانها  در طول دوران زندگی خود روی کره خاکی، حالت‌های مختلف ارتباطات را برای اتصال، برخورد و تقابل با یکدیگر ابداع و گسترش داده اند. همچنان‌که تکنولوژی تکامل یافته، فرصت‌های ارتباطی سریع‌تر و ثمر‌بخش‌تری ایجاد شده اند.

علامت دادن با دود و آتش به عنوان اولین وسیله ارتباطی انسان ماقبل تاریخ شناخته میشود. سپس کبوتر نامه رسان به عنوان یکی از  مسیرهای ارتباطی در قرن پنجم ابداع شده است.این روند همچنان تا عصر چاپ در قرن پانزدهم ادامه می یابد. عصر  سیم دوران جدیدی از ارتباطات را کلید می زند و با ابداع تلگرام و تلفن فصل جدید از ارتباطات شکل می گیرد.حذف سیم از ارتباطات و آغاز عصر بی سیم در دهه هفتاد قرن بیستم شروع دوران جدیدی از توسعه سریع ارتباطات  است. رایانامه ها در دهه هشتاد باعث شد تا اینترنت به عنوان یک کانال ارتباطی مهم پایه گذار عصر ارتباطات مبتنی بر ابر باشد.تلفیق موبایل و اینترنت و ایجاد پلتفرمهای رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی اکنون ارتباطات را در مسیری قرار داده است که بسیاری از نیازمندی های بشری را متحول کرده است. این تحولات هم در ماهیت  و هم در ساختار رخ داده است. برای مثال در بحث بانکداری علاوه بر اینکه بانکداری الکترونیک در ساختار متحول شده با ابجاد مقوله ای با عنوان بانکداری باز، اساسا ماهیت دچار تغییر شده است. با ابداع بانکداری سرویس گرا  همه می توانند با پیشنهاد یک سرویس عملا در فرایند بانکداری مشارکت کنند.چنین روندی باعث ایجاد عصر نوینی در بانکداری و البته دیگر صنایع شده است.

 در زیر جزئیات روند تاریخچه ارتباطات آمده است. این تاریخچه البته با تاکید بر گذشته تلفن های هوشمند  تهیه شده است. طبعا ایجاد شبکه های ارتباطی چون چاپار در عصر هخامنشی و توسعه اینگونه کانالها نیز در تاریخچه ارتباطا نقش به سزایی داشته است. همچنین در عصر بی سیم ابداع رادیو و تلوزیون به عنوان شبکه های ارتباط جمعی یک طرفه مطرح بوده اند که در جایگاه خود به عنوان یک  رسانه  کانال ارتباطی بسیار مهم محسوب می شوند. تلوزیون اکنون با در اختیار گرفتن اینترنت  توانسته  فاز جدیدی از فعالیت را کلید بزند.
 در اینفوگرافیک زیر سیر تکاملی ارتباطات را به تصویر کشیده‌ شده است.

اینفوگرافی روند اطلاعات

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −  46  =