دستورالعمل فعالیت صرافی‌ها اصلاح شود

قائم مقام کانون صرافان خبر داد

قائم مقام کانون صرافان از طراحی چهار گام برای برخورد با صرافی‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: در گام اول با صرافی‌هایی که فقط با مجوز اتحادیه طلا و جواهر فعالیت می‌کنند، پلمب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ذاکری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پلمب 13 صرافی غیرمجاز در روز گذشته، اظهارداشت: براساس توافقی که بین بانک مرکزی، اداره اماکن و نیروی انتظامی انجام شده، در گام اول با صرافی‌هایی که فقط با مجوز اتحادیه طلا و جواهر فعالیت می‌کنند، پلمب می‌شوند.
وی افزود: برخورد با صرافی‌ها در چهار گام است که گام آخر مربوط به صرافی‌هایی می‌شوند که مجوز جدید براساس ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﺟﺮﺍﻳﻲ ﺗﺄﺳﻴﺲ، ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﺻﺮافی‌ﻫﺎ دریافت نکرده‌اند.
قائم مقام کانون صرافان تصریح کرد: با برخورد با صرافی‌های غیرمجاز فضا برای صرافی‌های مجاز بهتر می‌شود زیرا صرافی‌های مجاز مالیات می‌‌دهند و همه معاملات را در سامانه سنا به ثبت می‌رسانند اما غیرمجاز‌ها هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازند.
وی ادامه داد: البته صرافان دارای مجوزی هستند که تخلف هم می‌کنند و نیروی انتظامی با این صرافان هم برخورد می‌کند.
ذاکری گفت: معتقدیم اصول کارشناسی در روند تدوین ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﺟﺮﺍیی ﺗﺄﺳﻴﺲ، ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﺻﺮﺍفی‌ها رعایت نشده، درخواست بازنگری دستورالعمل را به بانک مرکزی داده‌ایم تا شرایط اخذ مجوز برای صرافی‌های دارای مجوزی که موفق به دریافت مجوز جدید نشده‌اند، فراهم شود.
وی تاکید کرد: امیدواریم بانک مرکزی به این موضوع توجه کند زیرا معتقدیم حداقل سرمایه در نظر گرفته شده برای صرافی‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −  89  =