تک‌شاخ‌های آینده در دنیای استارت‌آپ‌ها

سال 2016 و فرصت‌های پیش‌روی کسب و کارهای نوظهور

استارت‌آپ‌ها با سرعت زیادی در حوزه‌های مختلف در حال رشد هستند و هر روز به تعدادشان اضافه می‌شود. با این حال اما در میان همه این استارت‌آپ‌ها تنها نام بعضی از آنها در خاطر مردم می‌ماند و تکیه کلام صحبت‌هایشان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنياي اقتصاد، حالا باید دید «تک شاخ»های بعدی کدامند؟ سرویس بعدی که مانند Uber در میان همه مردم جهان شناخته خواهد شد، کدام است؟ بزرگ‌ترین موفقیت‌های چند سال اخیر در زمینه استارت‌آپ‌ها، مربوط به حوزه نرم‌افزار بوده است. عبارت «یک اپلیکیشن هم دارد» هم این روزها به شعاری ساده اما مهم و تاثیرگذار برای سرویس‌های مختلف ارائه شده توسط استارت‌آپ‌ها تبدیل شده است. بخش‌های دیگر کار اما سخت‌تر هستند؛ هزینه بالای ساخت، حل یک مشکل تکنیکی و فنی و حتی استخدام کارشناسان متخصص باتجربه و حرفه‌ای قسمت‌های سخت در روند راه‌اندازی یک کسب و کار نوظهور هستند.

حالا تحولات و نوآوری‌های بیشتری در راهند؛ از واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و خودروهای بدون راننده گرفته تا تکنولوژی پوشیدنی همه در روزهای اول خودشان هستند. درست به همین دلیل هم هنوز آنقدر رشد نکرده و حقیقی نشده‌اند تا بتوانند ذهن کاربران را به خودشان مشغول کنند. هر کدام از این نوآوری‌ها می‌تواند به اندازه‌ای که موبایل‌های هوشمند انقلابی بودند، انقلابی و متحول‌کننده باشد تا به این ترتیب راه‌های جدیدی از نوآوری را پیش روی اکوسیستم استارت‌‌آپ‌ها باز کند. با این اوصاف است که مجله گاردین بعضی از استارت‌آپ‌های پیشرو را که انتظار می‌رود در حوزه خودشان انقلابی باشند، بررسی و معرفی کرده است.

TransferWise جایی برای خرید و فروش بی واسطه ارز: تکنولوژی‌های مالی یا فاین‌تک یکی از بزرگ‌ترین امیدهای بریتانیا برای حضور قدرتمند در عرصه جهانی استارت‌آپ‌ها است و TransferWise هم یکی از بهترین شرکت‌های بریتانیا در حوزه تکنولوژی‌های مالی است. این استارت‌آپ در سال 2010 توسط «تاوت هینریکوس» اولین کارمند شرکت Skype و «کریستو کارمان» یک مشاور امور مالی راه‌اندازی شده است. این استارت آپ با هدف فروش ارزهای خارجی در مدل نوآورانه شخص به شخص تاسیس شد. به جای خرید و فروش ارز به‌صورت مستقیم، این استارت‌آپ دو نفر فروشنده را با یکدیگر مرتبط می‌کند تا به این ترتیب ارز مورد نظرشان را بدون پرداخت هیچ هزینه دلالی و واسطه‌گری، منتقل کنند. در حال حاضر ارزش این استارت‌آپ تنها کمی کمتر از یک میلیارد دلار است، در حالی درآمد سالانه آن در سال میلادی گذشته برابر با 5/ 6 میلیون پوند بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  2