تداوم رقابت در محصولات سخت‌افزاری

بررسی آخرین محصولات فناوری ارائه شده در بازارهای جهان

در روزهای اخیر بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری‌های الکترونیک در آمریکا برگزار شد و شرکت‌های بزرگ به ارائه آخرین دستاوردهای خود پرداختند. با وجود برگزاری چنین رویدادی اما شرکت‌ها برنامه‌های خود را برای حفظ بازارهایشان در پیش گرفتند و خبرهای جدیدی از ارائه محصولات جدید اعلام شد که در ادامه نگاهی به تازه‌ترین محصولاتی خواهیم داشت که در یک هفته اخیر معرفی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنياي اقتصاد،​ همچنین در کنار شرکت‌هایی که می‌توانند محصولات سخت‌افزاری ارائه بدهند بسیاری هم به ارائه لوازم و تجهیزات می‌پردازند. در هفته اخیر به‌جز شرکت هوآوی و ژوپیتر که به ارائه محصول مبتنی بر تبلت پرداختند ایسوس هم به معرفی برخی از محصولات مورد نیاز برای گیمرهای حرفه‌ای پرداخت.اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد رقابت برای شرکت‌های سخت‌افزاری در زمینه ارائه و تولید لپ‌تاپ‌های هیبریدی همچنانادامه دارد. این دست از تبلت‌ها که از سال 2009 به بازار رقابت وارد شدند حالا بخش بزرگی از بازارهای جهان را به خود اختصاص داده‌اند. حالا هم در همین زمینه هوآوی به‌زودی یک لپ‏تاپ هیبریدی با دو سیستم‏عامل ویندوز و اندروید عرضه می‌کند. تبلت‌های قابل تبدیل شدن از زمان عرضه سرفیس مایکروسافت دوباره رونق گرفتند و از آن‏جا که ویندوز 10 هم در حالت لپ‏تاپ و هم تبلت عملکرد خوبی دارد شرکت‌های دیگر نیز به فکر عرضه محصولی مشابه افتادند. سرفیس‌بوک به‌دلیل استفاده از کارت گرافیک مجزا و کیبورد بهتر در حال حاضر گزینه‏ای جذاب‏تر نسبت به سرفیس پرو به حساب می‏آید و هوآوی هم به همین دلیل قصد عرضه یک رقیب را دارد. با توجه به اینکه هوآوی تاکنون تجربه زیادی در تولید محصولات ویندوزی نداشته عرضه یک لپ‏تاپ هیبریدی از این شرکت چینی می‏تواند جالب توجه باشد و نوید یک قیمت مناسب را به کاربران بدهد. جزئیات مربوط به این محصول هنوز مشخص نیست، اما شاید یک ویژگی مهم و برتری نسبت به سرفیس و همچنین Galaxy TabPro S سامسونگ قابلیت نصب هم‏زمان دو سیستم‏عامل اندروید و ویندوز باشد. این تبلت همچنین دارای بلندگوهای استریو و قلم استایلوس مخصوص است.همچنین شرکت ژیائومی نیز تبلت Mi Pad 2 خود را با دو سیستم‏عامل اندروید و ویندوز عرضه کرده اما به نظر می‏رسد تمرکز هوآوی برخلاف ژیائومی روی بخش لپ‏تاپ محصول است.

در ادامه همچنین در روزهای اخیر کمپانی ژونیپر سیستم (Juniper Systems) که در زمینه تولید محصولات جان‌سخت فعال است، به تازگی از اولین تبلت ویندوز ۱۰ مقاوم با استاندارد IP68 که بالاترین درجه مقاومت گجت‌های الکترونیکی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است رونمایی کرده است. این تبلت ۷ اینچی که Mesa 2 نام دارد، درون خود پردازنده چهار هسته‌ای Z3745 اتم اینتل و در بیرون، قابی بسیار با دوام دارد. Mesa 2 گواهی MIL-STD-810G را برای آب، رطوبت، شن، گرد وخاک، لرزش، ارتفاع، شوک و دما دریافت کرده است. این گواهی به این معنی است که تقریبا با هر شرایطی در طبیعت مواجه شوید، این تبلت برای آن آماده است. صفحه نمایش آن رزولوشن پایین ۱۲۸۰×۸۰۰ دارد ولی شرکت سازنده ادعا کرده است نمایشگر آن در مقابل نور آفتاب خوانایی بالایی دارد و محافظ صفحه دراگون تریل آن به‌طور شیمیایی تقویت شده است.باتری این تبلت بر حسب میزان استفاده ۸ تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد و می‌توانید یک روز کامل کاری را از آن انتظار داشته باشید. اگر شارژ بیشتری نیاز داشته باشید، باتری‌های الحاقی که ۴ تا ۵ ساعت شارژدهی بیشتر را فراهم می‌کنند در دسترس است. از آن جا که باتری این تبلت قابل تعویض است، می‌توان یک باتری اضافه خرید.فروش و امکان دسترسی خریداران به Mesa2 در چهار ماهه اول سال ۲۰۱۶ انجام می‌شود و این محصول مناسب کسانی است که به نسخه کامل ویندوز ۱۰، پردازنده چهار هسته‌ای، گواهی ضد آب و گرد و غبار IP68 و قابل حمل بودن یک تبلت ۷ اینچی نیاز دارند.شرکت ایسوس هم به تازگی تلاشی مجدد برای رضایت مخاطبان گیم انجام داده و برخی محصولات جانبی مخصوص بازی نظیر ماوس، کیبورد و پد ماوس سری CERBERUS را معرفی کرد.این کیبورد مخصوص بازی، دارای سیم رابط USB، نور پس زمینه LED، طراحی ضدآب و چندین کلید ماکرو است. در ساخت این کیبورد از مواد فلزی (Steel, Electrogalvanized, cold-rolled coil) استفاده شده و به کیبورد این قابلیت را می‌دهد تا توانایی استفاده در گیمینگ مفرط و طولانی را داشته باشد.

کیبورد مخصوص بازی CERBERUS، دارای 12 کلید مخصوص ماکرو بوده که در حین بازی به گیمر این امکان را می‌دهد تا حرکات مخصوص خود را تعریف کرده و در هنگام بازی در کمترین زمان ممکن آنها را اجرا کند.محصول دیگر ماوس بازی است که به گونه‌ای طراحی شده که با هرکدام از دست‌های چپ و راست به راحتی می‌توان با آن بازی کرد، همچنین این ماوس دارای سوئیچ تغییر حساسیت چهار مرحله‌ای بوده تا امکان تغییرات سریع در دقت و حساسیت حرکات ماوس برای کاربر وجود داشته باشد.گیمرها امکان انتخاب بین 4 حالت مختلف حساسیت ماوس را دارند تا در بازی‌های مختلف به آنها حساسیت مورد نظر را بدهد و این تغییرات را از روی تغییر نور LED تعبیه شده در این ماوس می‌توان تشخیص داد. پد قابل انعطافی هم برای استفاده از این محصول ارائه شده که تطابق‌پذیری بالایی با ماوس‌ها و البته ماوس CERBERUS دارد تا گیمرها به راحتی بتوانند بهترین لحظات بازی را با این مجموعه مخصوص بازی تجربه کنند. جنس به‌کار رفته در پد ماوس CERBERUS از الیاف پارچه سنگین است و به صورتی بافته شده تا به گیمرها امکان کنترل بهتر ماوس و دقت بیشتر را در حین بازی بدهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  14