پیشتازی بانک بارکلیز در رفع تبعیض‌های جنسیتی

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که «بانک بارکلیز»، امروز بیش از کارمندان مرد، زنان را استخدام می‌کند و مسئولان آن قصد دارند تا سال 2020 میلادی بیش از یک سوم پست‌های ارشد مدیریتی را به کارمندان زن واگذار کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به‌ نقل از اقتصادنیوز، نتایج مطالعات جدی نشان می‌دهد، میزان استخدام زنان در بانک بارکلیز، از مردان پیشی گرفته که این مساله آنهم در صنعتی که مردان به شکل سنتی در آن حاکم بوده‌اند، اتفاق شگفت‌انگیز و جالبی محسوب می‌شود.

به‌گزارش بخش مالی سی‌ان‌ان، اطلاعات جدیدی که روز جمعه منتشر شده، نشان می‌دهد که در بانک بارکلیز، نسبت استخدام زنان به مردان، به ترتیب، 51 به 49 درصد است.

با این‌ حال، این بانک همچنان، برای رسیدن به تعادل جنسیتی راه درازی در پیش دارد چراکه 80 درصد پست‌های مهم و مشاغل ایده‌ال در این بانک را مردان در اختیار دارند.

داده‌های بانک بارکلیز، در یک گزارش مشترک با 9 کمپانی دیگر منتظر شده که خود را متعهد کرده بودند به برابری جنسیتی دست یابند. در این فهرست، کمپانی «تاپرویر» یا TUP، تنها کمپانی محسوب می‌شود که در آن نسبت استخدام زنان بیش از مردان است.

بنا بر این گزارش، در کمپانی‌های توئیتر و یونیلیور، نسبت کارمندان زن، 32 درصد و در وودافون، 36 درصد است. مسئولان بارکلیز اعلام کردند: هر سال، در جهت رسیدن به برابری جنسیتی در پست‌های مهم بانک، گام‌های مهمی را بر می داریم. هدف ما این است که تا سال 2018 میلادی، حدود 26 درصد از پست‌های ارشد به زنان اختصاص یابد. این بانک انتظار دارد که تا سال 2020 میلادی، بیش از یک سوم پست‌های مدیریتی خود را به زنان بسپارد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  2