در دیدار رییس شورای نوآوری سنگاپور با ستاری مطرح شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس شورای توسعه اقتصادی و نوآوری سنگاپور دیدار و بر گسترش همکاری‌های فناوری تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس شورای توسعه اقتصادی و نوآوری سنگاپور دیدار و بر گسترش همکاری‌های فناوری تاکید کردند.

 دکتر سورنا ستاری، معاون علمی وفناوری رییس جمهور در دیدار فلیپ یئو، رییس شورای اقتصادی و نوآوری سنگاپور با اشاره به ظرفیت و فضای مناسب ایجاد شده در جمهوری اسلامی ایران به خصوص پس از لغوتحریم‌ها سرمایه‌های انسانی را یک ظرفیت ارزشمند دانست و جایگاه ایران را در تربیت مهندسان، فرهیختگان و متخصصان علوم و فناوری‌های گوناگون یادآور شد.

ستاری با اشاره به نقش اثرگذار تحریم‌ها در توسعه توانمندی‌های علمی و تقویت روحیه نوآوری کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 95 درصد محصولات زیست فناوری ایران در داخل کشور با همت متخصصان داخلی تولید و عرضه می‌شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان ضمن اشاره به گردش مالی سالیانه قابل توجه شرکت‌های فعال حوزه زیست فناوری و فناوری اطلاعات به عنوان الگویی مناسب برای گسترش همکاری با سنگاپور خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مبرم ایران به زیرساخت‌های لازم برای ورود به عرصه تولید و تجاری‌سازی این مورد می‌تواند زمینه بسیار مناسبی برای همکاری علمی وفناوری دوطرف باشد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به طور کامل آمادگی دارد تا زمینه تسهیل همکاری‌های از این دست را فراهم کند.

ستاری با اشاره به درک ضرورت تغییر رویکرد اقتصاد نفت محور به اقتصاد دانش‌بنیان توسط جامعه، به گذار ایران از مرحله اقتصاد نفتی اشاره کرد و افزود: بازار اقتصاد ایران دارای ظرفیت بالایی برای تعریف پروژه‌های مشترک بهره‌گیری از همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی است و معاونت علمی و فناوری برنامه‌های جدی را برای تحقق همکاری بر بستر این ظرفیت‌ها در دستور کار خود دارد.

در ادامه رییس شورای توسعه اقتصادی و نوآوری سنگاپور نیز ضمن تشریح ظرفیت‌ها و فعالیت‌های این کشور در ایجاد بیش از 900 هزار شغل در کشورهای گوناگون عنوان کرد: با توجه به توانمندی‌های دو کشور و فعالیت‌های انجام شده در حوزه بورس‌های تحصیلی و جذب نخبگان، امکان اشتراک شبکه متخصصین و تجارب به دست آمده توسط دوکشور فراهم است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =