بیمارستان۱۵۴ تخت خوابی گرمسار با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آغاز سفر یکروزه خود به استان سمنان بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی گرمسار را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
به نقل از خبرنگار مهر، سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح سه شنبه و در آغاز سفر یکروزه خود به استان سمنان ضمن حضور در گلزار شهدای ایوان کی، به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی ادای احترام کرد و سپس برای افتتاح بیمارستان گرمسار و دیدار با مسئولان و پرسنل بخش درمان این شهرستان، ایوان کی را ترک کرد.

وی در راس هیئتی شامل معاونان و کارشناسان خود در بدو ورود به استان سمنان، مورد استقبال استاندار سمنان، نماینده مردم گرمسار و آرادان و همچنین سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان قرار گرفت.

وزارت بهداشت را با بدهکاری ۸ هزار میلیارد تومانی تحویل گرفتم

بیمارستان ۱۶۰تخت خوابی معتمدی گرمسار در خلال سفر یکروزه زیر بهداشت به استان سمنان افتتاح شد، این بیمارستان به گفته مسئولان بخش بهداشت و درمان استان، جزو پنج بیمارستان بزرگ و مجهز استان محسوب می‌شود که در خدمت مردم این شهرستان خواهد بود همچنین این بیمارستان در زمینی به مساحت شش هکتار و با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۹۰ مترمربع ساخته‌شده است.

وزیر بهداشت و درمان کابینه یازدهم در خلال مراسم افتتاح این بیمارستان، گفت: طرح تحول نظام سلامت شاید دچار مشکلاتی نیز باشد اما بذر امید را در دل های مردم کاشته است و با وجود مشکلات مالی و بدهکاری هشت هزار میلیارد تومانی وزرات بهداشت در دوره های قبلی خوشبختانه توانسته ایم اقدامات در خور توجهی را در زمینه سلامت انجام دهیم.

هاشمی افزود: در دولت های قبل به دلیل عدم استفاده صحیح از منابع و فاصله گرفتن از ارزش ها و رفاه اجتماعی و همچنین اولویت قرار ندادن بهداشت و درمان، توجه ویژه ای به این حوزه نمی شد اما در دولت تدبیر و امید سلامت و درمان در زمره سه اولویت نخست کابینه قرار گرفت که امروز نتایج آن را نیز با رضایتمندی نسبی مردم می توان مشاهده کرد.

وی رفاه اجتماعی را یکی از مهمترین نیاز های مردم دانست و بیان کرد: یکی از راه های افزایش رفاه اجتماعی، توجه ویژه به بخش سلامت است که خوشبختانه با وقوع انقلاب اسلامی این مقوله بار دیگر در کشورمان جانی تازه گرفت البته اگر مشکلات مربوط به جنگ تحمیلی و تحریم ها از ابتدای انقلاب وجود نداشتند، قطعا ساختار مجموعه بهداشت و درمان کشور ارتقای بیشتری می یافت.

۱۹بیمارستان از ابتدای سال در کشور افتتاح شد

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در خلال آئین افتتاح بیمارستان گرمسار ضمن بیان اینکه ۱۹بیمارستان از ابتدای سال تا کنون افتتاح شده اند، گفت: علاوه بر این بیمارستان ها و مراکز درمانی، هفت بیمارستان دیگر نیز توسط وزارت راه و شهرسازی با همکاری بنیاد برکت ساخته و به وسیله وزارت بهداشت تجهیز و آماده بهره برداری هستند.

محمد علیزاده همچنین بیان داشت: مراحل ساخت پنج بیمارستان ۵۶۰تخت تختخوابی نیز در مجموعه وزارت راه و شهرسازی آغاز شده که امیدواریم بتوانیم با تجهیز وزارت بهداشت این مراکز را نیز در سال آینده به بهره برداری برسانیم.

وی درباره بیمارستان گرمسار نیز توضیح داد: برای احداث بنای این بیمارستان تا کنون ۳۷.۵میلیارد تومان هزینه شده که با تجهیز ۲۲میلیارد تومانی وزارت بهداشت و یاری پنج میلیارد تومانی بنیاد برکت، این مجموعه امروز افتتاح می شود.

۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان معتمدی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این مراسم گفت: مجموعه درمانی معتمدی سمنان با ۵۰میلیارد تومان اعتبار، ژنرال سایر مجوعه های درمانی منطقه محسوب می شود و بیمارستان سابق گرمسار به پلی کلینیک تخصصی بدل خواهد شد.

مهدی شادنوش با اشاره به بخش های مختلف این بیمارستان توضیح داد: بخش ویژه اطفال، سی سی یو، سانتر تروما، داخلی، قلب و … از جمله بخش های این بیمارستان جدیدالتاسیس است.

وی افزود: امیدواریم افتتاح این مرکز درمانی راه را برای افتتاح مراکز درمان بستر ایوانکی و همچنین تجهیز درمانگاه های این شهرستان به رادیولوژی و سونو گرافی جدید هموار سازد.

دیدار از مرکز درمان بستر امام رضا (ع) ایوان کی و حضور در جمع مسئولان بخش بهداشت و درمان استان سمنان از بخش های دیگر سفر وزیر بهداشت خواهد بود.
حسن هاشمی وزیر بهداشت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =