١٤٢ هزار تراكنش ایرانی در سوئيفت پردازش شد/

اطلاعیه جدید بانک مرکزی در خصوص سوئیفت؛

با لغو تحریم‌ها و پس از آنکه بانک مرکزی در اطلاعیه هایی اعلام کرد که تحریم سوئیفت برای بانک‌های ایرانی برداشته شده و نظام بانکداری ایران نیز می تواند مجدداً از شبکه پیام رسان سوئیفت استفاده کند برخی افراد و رسانه ها اقدام به نشر اخباری کردند مبنی بر عدم لغو تحریم سوئیفت و بی ثمر بودن اجرای برجام بر حوزه بانکداری کشور. این خبرهای ضد و نقیض تا همین دیروز هم ادامه داشته و با هر خبر یا اطلاعیه‌ای که از سوی بانک مرکزی یا مدیران ارشد این نهاد اعلام می شود رسانه های مخالف اعلام می کنند که برقراری مجدد ایران به سوئیفت کذب است!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  بانک مرکزی اعلام کرد: سوئیفت  تا 19 بهمن بالغ بر 142 هزار تراکنش توسط بانک‌های ایرانیِ عضو در شبکه پیام رسان سوئیفت صورت پذیرفته است.

بنابراین گزارش  در وبسایت سازمان جهانی سوئیفت نیز اطلاعیه‌ای درج شده که نشان می دهد چه بانک‌هایی در دو هفته اخیر روابط خود را با شبکه پیام رسان سوئیفت برقرار کرده‌اند. در ادامه متن بیاینه امروز بانک مرکزی و تصویری از اطلاعیه وبسایت سازمان سوئیفت نیز تقدیم می شود.

انتشار تأییدیه اتصال بانک های ایرانی به سوئیفت:
رسید و تأییدیه اتصال برخی بانک‌های کشورمان از سایت سوئیفت قابل استعلام است.
اتصال مجدد بانک ها به سوئیفت از ابتدا یکی از شروط توافق هسته ای بود و با اجرای برجام و لغو تحریم ها، اخبار متعددی در مورد موافقت سوئیفت با برقراری اتصال بانک های ایرانی به این شبکه منتشر شد ولی هر بار برخی رسانه ها و ناظران بدبین سعی می کردند در حتمی بودن این اتفاق تردید کنند.
رسید و تأییدیه اتصال برخی بانک های کشورمان از سایت سوئیفت قابل استعلام است.

تصویر تأییدیه اتصال بانک های ایرانی به سوئیفت:


لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1