انفجار تانکر سوخت شهرک صنعتی طرق مشهد را به لرزه انداخت

مشهد- انفجار یک دستگاه تانکر سوخت در زمان ترمیم و جوشکاری شامگاه دوشنبه شهرک صنعتی طرق را به لرزه انداخت و موجب وارد آمدن خسارت به ۲۰ واحد تجاری و تعدادی خودرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
به نقل ازخبرگزاری مهر، شامگاه دوشنبه در حالی که کارگران یک واحد جوشکاری سعی داشتند یک دستگاه تانکر حمل سوخت را در شهرک صنعتی طرق ترمیم کنند به دلیل وجود انباشت گاز و مواد اشتعالزا درون این تانکر ناگهان با انفجاری  مهیب روبرو شدند.

شدت انفجار در این حادثه به حدی بود که به گفته شاهدان عینی کارگر فرزکار این کارگاه به بالای پشت بام پرتاب شد.

حادثه مشهد

انفجار این تاکر سوخت همچنین موجب تخریب و شکستن شیشه های منازل و واحد های تجاری مجاور شد و به سه دستگاه خودروی سواری متوقف شده در محل حادثه آسیب رساند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: به گفته شاهدان ماجرا تانکر حامل سوخت بعد از تخلیه بار به دلیل نقص فنی به کارگاه جوشکاری خودروهای سنگین در شهرک صنعتی طرق مراجعه کرد که در حین عملیات فرز کاری این تانکر منفجر شد.    

آتش پاد دوم حسن جعفری ادامه داد: با اعلام این حادثه در کمترین زمان ممکن نیروهای دو ایستگاه برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی و ایمن سازی محل و جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی  وارد صحنه شدند.

وی افزود: این حادثه موجب مصدومیت دو تن و تخریب ۲۰ واحد تجاری و سه خودروی  سبک و سنگین شد.

جعفری بیان کرد: نیروهای آتش‌نشانی پس از تحویل دو مصدوم این حادثه به تکنسین های اورژانس و ايمني کامل محل حادثه و اماکن تجاری آسیب دیده عملیات خود را خاتمه دادند.

وی علت این حادثه را تجمیع گاز  و بخارات حاصل از مواد سوختی در این تانکر و در نهایت انفجار بر اثر گرما ناشی از فرزکاری و جوشکاری عنوان کرد.

به نقل ز خبرگزاری مهر، حال کارگر فرزکار و دچار مصدومیت در این حادثه که بر اثر شدت انفجار به بالای پشت بام کارگاه پرتاب شده بود وخیم گزارش شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  +    =  71