افزایش ۳۰ درصدی ترافیک خیابانهای کرمانشاه با شروع خریدهای نوروزی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از افزایش 30 درصدی ترافیک خیابانهای بافت مرکزی و برخی شهرک‌های شهر کرمانشاه با شروع خریدهای نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
 سرهنگ غلامرضا امیدی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، گفت: در حال حاضر که در روزهای ابتدایی اسفندماه هستیم خیابان مدرس و خیابانهای حاشیه آن و نیز خیابان‌های اصلی شهرک‌هایی مانند مسکن و الهیه با توجه به شروع خریدهای نوروزی افزایش ترافیک 20 تا 30 درصدی را نسبت به روزهای عادی سال دارند.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما براین است که در نیمه دوم اسفندماه ترافیک این خیابانها به دو برابر روزهای عادی برسد.

امیدی تصریح کرد: هر ساله روزهای ابتدایی اسفندماه و نیز در نیمه دوم اسفندماه اوج ترافیک نوروزی است و با توجه به این شرایط از هم اکنون مجبور به افزایش نیروهای خود در محدوده خیابانهای مرکزی شهر شده‌ایم و طرح زوج و فرد نیز کماکان در محدوده این خیابانها اجرا می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه اظهار کرد: چنانچه ترافیک معابر بیش از حد شود، شاید در روزهای نزدیک عید نوروز مجبور شویم برای روان سازی ترافیک خیابانها را بصورت مقطعی و به مدت یک تا دو ساعت ببندیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه یکی از معضلات شهر کرمانشاه و بویژه خیابانهای مرکزی شهر را نبود پارکینگ عنوان کرد و افزود: متاسفانه این امر موجب شده مردم کنار خیابان پارک کرده و یک نفر را داخل خودرو بگذارند که جریمه نشوند.

امیدی از مردم خواست تا با توجه به این وضعیت حتی المقدور از استفاده از خودروی شخصی خودداری کرده و از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنن و حتی المقدور خریدهای خود را در ساعات صبح که ترافیک خیابان‌ها کمتر است، انجام دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه مشکل ترافیکی بافت مرکزی شهر کرمانشاه را ریشه‌ای دانست و عنوان کرد: خیابانهای این محدوده متناسب با فضای نیم قرن پیش ساخته شده و قطعا جوابگوی بار ترافیکی امروز نیست.

امیدی تصریح کرد: در حال حاضر سالانه 30 تا 35 هزار خودروی جدید وارد استان می‌شود و خیابانها همان خیابانهای 50 سال پیش است و یک خیابان همه اضافه نمی‌شود، لذا باید مسئولین به طور جدی و ریشه‌ای به رفع این مشکل بپردازند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −  13  =