رونمايي از سامانه ارزي بانک سپه

مدير عامل بانک سپه خبر داد:

براساس برنامه ريزيهاي صورت گرفته، اين سامانه در کليه واحدها و شعب ارزي، طي شش ماهه نخست سال 95 عملياتي مي شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد کاظم چقازردي در اين مراسم گفت: اين بانک در دوران تحريم از منابع کارمزدي در حوزه ارز و هم چنين فعاليت شعب خارج از کشور خود محروم بود، لذا اين مسأله به بخش ريالي فشار وارد نمود.
وي افزود: بانک سپه در راستاي حفظ منافع مشتريان و ارائه خدمات به آنها علي رغم همه مشکلات و محدوديتها و محروميتها موفق عملکرد، با خروج بانک سپه از تحريمها، اين بانک به زودي جايگاه واقعي خويش، سهم خود از بازار و نيز مشتريان خود را در حوزه فعاليت هاي ارز باز خواهد يافت.

• خروج بانک سپه از تحريم با شرايط ويژه و تقدير از تلاش مسئولان نظام
وي با قدرداني از مقامات عالي رتبه کشور به سبب خروج اين بانک از تحريم اظهارداشت: به نمايندگي از خانواده بزرگ بانک سپه، در پي رفع تحريمها مراتب تقدير و تشکر اين خانواده همدل و بزرگ خدمت مسئولان محترم تقديم شد.

• لزوم انطباق سريعتر با قوانين و مقررات ناظر بر بانکداري بين المللي
رئيس هيأت مديره بانک سپه با اشاره به سخت تر شدن قواعد ناظر بر بانکداري بين المللي گفت: قواعد بال 1 و 2 در پي ورشکستگي بانکهاي بزرگ بين المللي سخت تر شد و اکنون با رفع تحريمها بايد بتوان هرچه سريعتر خود را با اين قواعد منطبق کرد.
وي افزود: بانکهاي داخلي و شعب خارج از کشور بايد بتوانند هرچه سريعتر خودشان را با اين قواعد و الزامات منطبق کرده و در چارچوب همين قوانين به فعاليت بپردازند.

• تهيه برنامه جامع ويژه شعب خارج از کشور
وي با بيان اينکه با مسئولان اقتصادي و بانکي خارج از کشور ملاقاتهايي براي آغاز همکاري و شروع فعاليت شعب خارج از کشور داشتيم گفت: اين مسئولان عمدتا نگاه مثبتي به بانک سپه داشتند و با مغتنم شمردن اين فرصت، تلاش شد تا هرچه سريعتر برنامه جامع فعاليت براي هر يک از شعب خارج از کشور تهيه و پس از تصويب در هيأت مديره در خصوص تقويت سرمايه و پرسنل ، ساختار و حتي در برخي موارد، خريد محلهاي مناسب براي شعب تصميم گيري شود.

• اهميت راه اندازي سامانه جامع ارزي پويا
مديرعامل بانک سپه با اشاره به اقدامات بانک براي عملياتي کردن سامانه يکپارچه و اظهار اميدواري نسبت به راه اندازي هرچه سريعتر آن گفت: خروج بانک سپه از تحريمها، راه اندازي سامانه جامع ارزي را اقتضاء مي نمود و سبب شد تا هيأت مديره پس از انجام بررسيهاي لازم با راه اندازي سامانه جامع ارزي موافقت نمايد.
وي با بيان اينکه اين سامانه با توجه به ويژگيهاي خاص آن قابليتهاي بسياري دارد که علاوه بر چابکي و قدرت عمل آن، امکان گزارش دهي به ذينفعان، مراجع نظارتي بانک مرکزي و حتي شعب خارج کشور و… تسهيل مي بخشد.
وي يادآور شد: اين سامانه، امکاني براي انتقال دانش و تجربه است و توانمندي بانک را اضافه مي کند.

• بانک سپه به لحاظ عملکردي در نقطه مطلوبي قرار دارد
وي با اشاره به وضعيت بانک سپه گفت: بانک سپه به عنوان يک بانک بزرگ دولتي، با بسيج همه امکانات قادر است تا به ايفاي نقشي که براي آن تعريف شده بپردازد و با تلاش و کوشش همه همکاران به برنامه ها منطبق بر سياستهاي کلان اقتصادي جامه عمل بپوشاند.
چقازردي گفت: بانک سپه به لحاظ شاخصهاي عملکردي در نقطه مطلوبي قرار داشته و با دوري از ورود به رقابت هاي ناسالم همواره يک بانک منضبط بوده و هست.
وي گفت: بحمدالله با تلاش مضاعف همکاران در ماه هاي پاياني سال با رشد جهشي در منابع مواجه بوده ايم و اين موضوع موفقيت بانک را در بازار تامين منابع بين بانکي مستحکم و مطلوب نموده است.
رئيس هيأت مديره بانک سپه گفت: اين بانک ، سال 94 را در نقطه توازن به لحاظ درآمد و هزينه پشت سرمي گذارد و با شاخص خوبي به استقبال مجمع عمومي خواهد رفت.

• برنامه هاي بانک سپه در سال 95
وي با اشاره به برنامه هاي بانک سپه در سال 95 گفت: در سال 95 و در شاخصهاي کمي و کيفي، بانک سپه برنامه محور است که در راس برنامه هاي کمي اين بانک مي توان به فروش اموال و دارايي هاي مازاد، سهام واگذاريهاي اميد، کاهش قيمت تمام شده پول، وصول بخشي از مطالبات غيرجاري، افزايش حجم فعاليتهاي ارزي و… اشاره کرد.
چقازردي گفت: توجه ويژه به نيروي انساني، اصلاح ساختار شعب بانک، چابک سازي بانک نيز جزو برنامه هاي اصلي و کيفي بانک هستند.
وي با ابراز اميدواري از اينکه  منابع بانک سپه از 500 هزار ميليارد ريال در پايان سال 94 عبور کند گفت: اميدواريم بانک سپه در سال 95 خيز بلندي را بردارد و به جايگاه مورد نظر خود برسد.
مديرعامل بانک سپه با تشکر از تلاشهاي صورت گرفته براي راه اندازي اين سامانه که با کيفيت مناسب در اختيار بانک قرار گرفته، سالي توام با موفقيت براي بانک سپه و خانواده بزرگ اين بانک آرزو کرد.
چقازردي از جمله اين دستاوردها را اجتماع و انتقال تجربيات کارشناسان ارزي بانکها، آشنايي کامل تيم کارشناسي با مفاهيم بانکي و ارزي، تلفيق مناسب دانش بانکي و فناوري اطلاعات از طريق آموزش حوزه هاي مختلف ارزي بانکها، به روز نگهداشتن سامانه با توجه به فعاليت همزمان در چند بانک، کمک به تحقق هرچه بيشتر استراتژي رشد سازماني، ارتقاي سطح کمي و کيفي خدمات بانکي ارائه شده به مشتريان و ارتقاي سطح بهره وري سازماني و کاهش هزينه ها عنوان کرد.
مديرعامل بانک سپه در خصوص جايگاه سامانه جامع ارزي پويا در ارائه خدمات ارزي، به پاسخگويي شايسته به مقتضيات حوزه کسب و کار ارزي و امور بين الملل بانکها، مطابقت کامل با نيازمنديهاي امور بين الملل بانکها، سرعت و دقت در تهيه گزارشهاي مورد نظر نهادهاي نظارتي، همسازي با سياستهاي ارزي بالادستي که متناسب با شرايط روز تغيير مي کنند و امکان اعمال سريع تغييرات مربوطه اشاره کرد.
وي در بحث ويژگيهاي سامانه جامع ارزي پويا از 6 ويژگي به اين شرح نام برد: يکپارچگي اطلاعاتي، عملياتي و فرآيندي، پوشش نسبي تغييرات مستمر در امور ارزي (پارامتريک بودن)، پشتيباني سياستهاي ارزي جديد بانک مرکزي مانند خريد و فروش ارز بين بانکي، وضعيت باز ارز، خريد از اتاق مبادلات ارزي ، ارتباط با پورتال بانک مرکزي و ا عمال تغييرات اساسي در سيستم (پشتيباني داخلي)، صدور اسناد مکانيزه و کنترل اسناد غيرمکانيزه براساس تعاريف الگوي اسناد ، معرفي تقويم کاري به منظور جلوگيري از فعاليت در روزهاي تعطيل (درصورت لزوم) و ارتباط با سوئيفت و سپام ارزي.
رئيس هيات مديره بانک سپه از دستاوردهاي سامانه جامع ارزي پويا را ايجاد وحدت رويه در سطح بانک ،نظارت بر اعمال قوانين و مقررات مصوب، بهبود فرآيندهاي ارزي و ساختار سازماني، تسهيل و تسريع در انجام وظايف سازماني براي کاربران، تهيه گزارشهاي مورد نياز در اسرع وقت و براساس اطلاعات روز، شناسايي سوابق و عملکرد مشتريان (سپرده ها ، تعهدات و بدهي)، کنترل تعهدات بانک در مقابل کارگزاران و مديريت وجوه، کنترل موجودي حسابهاي کارگزاري، تطابق آمار (گزارشهاي سيستم) با دفاتر (سيستم مالي) به دليل صدور مکانيزه اسناد حسابداري، توليد گزارشها و اطلاعات مورد نياز بانک مرکزي، گزارش وضعيت باز ارزي، گزارش تراز ارزي ، فايل ضمانتنامه ها، ارسال مکانيزه اطلاعات سمتاک و ITRS، تهيه فايلهاي مورد نياز بانک جامع اطلاعات مشتريان اعتباري و ضمانتنامه وزارت امور اقتصادي و دارايي و ثبت اطلاعات کامل و جامع از پرونده هاي اعتباري و تسهيلاتي مشتريان عنوان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −    =  86