مشاور پوتین بیت کوین را ویروس خواند!

پس از آن که مشاور رئیس جمهور روسیه، بیت کوین (Bitcoin) را یک شوخی اینترنتی و ویروس خطاب كرد و عنوان کرد که بیت‌کوین غیرقانونی اعلام خواهد شد، لحن مخالفت مقامات روسی با ارزهای مجازی تندتر شده است.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – هادی آذری – پس از آن که مشاور رئیس جمهور روسیه، بیت کوین (Bitcoin) را یک شوخی اینترنتی و ویروس خطاب كرد و عنوان کرد که بیت‌کوین غیرقانونی اعلام خواهد شد، لحن مخالفت مقامات روسی با ارزهای مجازی تندتر شده است.

جرمن کلیمنکو، مشاور رئیس جمهور در مسائل اینترنت، که این مساله را در گفتگو با یک خبرگزاری محلی مطرح کرده بود، همچنین خاطر نشان کرد که ارزهای مجازی علاوه بر این که ویروسی هستند که مغز را هدف می گیرند، در تمام کشورهای جهان غیرقانونی‌اند.

بیت کوین در حال حاضر در روسیه ممنوع نیست هرچند به عنوان یک ارز قانونی نیز محسوب نمی شود.
 
با این حال، وزارت دارایی روسیه در صدد است تا در سال جاری قانونی را به تصویب برساند که طبق آن هر گونه فعالیت پولی بر مبانی بیت کوین را غیرقانونی اعلام شده و می تواند برای متخلفین تا هفت سال حبس به دنبال داشته باشد. البته روسیه در مخالفتش با بیت کوین تنها نیست.

در گزارشی از سوی ونبکس گروپ (Vanbex Group) آمده است که کشورهای بولیوی، اکوادور، ایسلند، قرقیزستان و ویتنام نيز به دنبال غیرقانونی اعلام کردن این ارز مجازی هستند؛ مخالفت مقامات روسي با بيت‌كوين و ارزهاي مجازي در حالي شكلي عيان‌تر به خود مي‌گيرد که چین در صدد است تا در آینده نزدیک از ارز مجازی خود که به شکلی مرکزی مدیریت می شود، رونمایی کند.

منبع:
https://www.finextra.com/newsarticle/28681/putin-adviser-calls-bitcoin-a-virus/payments

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =