بازنگری و اصلاح قوانین بانکداری/ مشکل برخی نهادها با لوایح بانک مرکزی

مدیر عامل بانک پارسیان با اشاره به لزوم بازنگری و اصلاح قوانین بانکداری گفت: باید درباره این قوانین نگاه جامع تری صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کوروش پرویزیان در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه قوانین بانکداری نیازمند بازنگری و اصلاح است گفت: قانون پولی و مالی بانک مرکزی از قوانین اصلی و مادر در هر کشوری به حساب می آید و از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری به مدل اقتصادی اقتصاد مقاومتی، جای آن دارد که نگاهی جامعتر به این قوانین انجام پذیرد.

مدیر عامل بانک پارسیان افزود: بانک مرکزی در این راستا لوایح خود را ارائه کرده که متأسفانه هنوز به صحن علنی مجلس راه نیافته است.

پرویزیان به مشکلات برخی نهادها با لوایح بانک مرکزی همچون اتاق بازرگانی اشاره کرد و ادامه داد: وجود این مشکلات ارتباطی به مجلس نهم و دهم نداشته است.

دبیر کانون بانک های خصوصی گفت: یکی از مهمترین ایرادهای وارده به طرح مورد قبول مجلس اثربخشی بیش از پیش شورای فقهی به عنوان یکی از ارکان بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: وقتی در تمام بخش های اقتصادی کشور قوانین بانک مرکزی منطبق با مباحث شرعی است، افزودن یک رکن به ارکان بانک مرکزی سبب پیچیده تر شدن جریان شبکه های بانکی کشور است.

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه در ارکان بانک مرکزی موضوعات مهمتری مانند تنظیم ترازنامه ارزی کشور هم وجود دارد گفت: اینکه بانک مرکزی وظیفه دارد به دغدغه تمام مراجع در خصوص مسائل مالی پاسخ دهد درست اما اصل قانون پولی و مالی مورد تأیید شورای نگهبان است و ما فقط به عنوان مجری در قالب قوانین عمل می کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3