۷۰ درصد از دفاتر پیشخوان زیان می‌دهند

جهت‌گیری پست در دنیا به سمت کالا بوده که در این زمینه پست‌نامه کاهش پیدا کرده است.این جهت‌گیری به دلیل الکترونیک شدن فعالیت‌ها باید توسعه پیدا کند و فعالیت‌های سازمان‌ها نیز به سمت الکترونیک پیش رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک   حسین مهری در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل پست استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه کسب و کار در دنیا تغییر کرده است، اظهار کرد: جهت‌گیری پست در دنیا به سمت کالا بوده که در این زمینه پست‌نامه کاهش پیدا کرده است.
این جهت‌گیری به دلیل الکترونیکی شدن فعالیت‌ها باید توسعه پیدا کند و فعالیت‌های سازمان‌ها نیز به سمت الکترونیکی پیش رود.

مدیرعامل شرکت پست اضافه کرد: در زمان‌های گذشته افراد زیادی برای ثبت‌نام دانشگاه‌ها، تلفن همراه و تأییدیه تحصیلی به پست مراجعه می‌کردند ولی امروزه با الکترونیکی شدن پست، پست‌نامه کاهش پیدا کرده است.

مهری عنوان کرد: پست‌نامه در سال 2014، 3 درصد کاهش داشته که در سال 2013 با کاهش 4 درصدی روبه‌رو بوده و درصدی هنوز برای سال 2015 منتشر نشده است که در حقیقت در دنیا و ایران شاهد کاهش پست‌نامه هستیم.

وی بیان کرد: سرویس پست لوجستیک و تجارت الکترونیک از سرویس‌های مهم پست دنیا محسوب می‌شود که امید است در تمام نقاط ایران به این سرویس‌ها مجهز شویم.

رئیس هیأت مدیره شرکت پست ادامه داد: مهمترین برنامه این شرکت در راستای ارائه خدمات پست لجستیک و تجارت الکترونیک بوده تا این دو مهم را کشور توسعه دهد.

مهری با اشاره به بخش خصوصی بحث دلیوری، توزیع و انبارداری خاطرنشان کرد: این بخش را باید مدیریت کرده و سرمایه‌گذاری کنیم تا بخش خصوصی روان‌تر بحث تجارت الکترونیک را انجام دهد.

* پست رابط بین مردم و سازمان‌هاست

وی با بیان اینکه پست رابط بین مردم و سازمان‌ها است، یادآور شد: مقرر شده به صورت پایلوت بحث توزیع بسته‌های پستی که در حال حاضر با موتورسیکلت در سطح شهر جابه‌جا می‌شود، خودروهایی جایگزین آن‌ها شده تا بسته‌های کوچک پستی را به مکان مورد نظر انتقال دهند؛ هم‌اکنون در شرکت پست نرم‌افزارها و سخت‌افزارها ارتقا داده شده و با سرمایه‌گذاری نیز تجارت الکترونیک آزمایشی کار می‌شود.

مدیرعامل شرکت پست گفت: سه استان اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری در کشور پایلوت پست لجستیک هستند که امید است این مهم در استان قزوین نیز راه‌اندازی و محقق شود.

مهری با اشاره به دفاتر پیشخوان شرکت تجاری پست عنوان کرد: بر اساس اسا‌س‌نامه جدید فعالیت‌های این دفاتر تقویت شدند، زیرا 70 درصد از دفاتر پیشخوان در بخش خصوصی ضرر و زیان می‌دهند؛ اقتصادی کردن دفاتر و توسعه آن‌ها در دستور کار دفاتر پیشخوان قرار دارد.

وی بیان کرد: در این زمینه جلساتی از سوی نمایندگان دفاتر پیشخوان صورت گرفت که در آن نسبت به هم‌افزایی و حل مشکلات مسائلی مطرح شد.

رئیس هیأت مدیره شرکت پست اضافه کرد: اداره‌کل پست استان قزوین در ارزیابی‌های سال گذشته در بین 31 استان کشور رتبه دهم کشوری را در ارائه خدمات پستی به خود اختصاص داد که امید است با ظرفیت‌هایی که این استان دارد وضعیت این اداره‌کل رو به بهبود باشد.

* سرانه مرسوله در قزوین 4.2 درصد است

مهری با بیان اینکه سرانه مرسوله استان قزوین طی سال گذشته، 4.2 درصد بوده است، عنوان کرد: سرانه مرسوله کشوری 7.3 درصد بوده که امید است با فعالیت‌های اداره‌کل پست استان قزوین این سرانه به متوسط کشور و سرانه پستی برسد.

وی با بیان اینکه امید طی سال جاری پست لجستیک در استان قزوین راه‌اندازی شود، گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی و غیره است و در تجارت الکترونیک نیز مطلوب عمل کرده و باید به صورت جدی در این بخش ورود پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پست خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با راه‌اندازی تجارت الکترونیک در استان قزوین که از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است بتوان از محصولات کشاورزی، تولیدی و صنعتی این استان با خریدهای اینترنتی برای رفاه حال مردم در سراسر کشور فراهم شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  65