اولین نمایشگاه مجازی صنعت بیمه عملیاتی شد

توسط شرکت توسعه تجارت الکترونیک مهرکام بین الملل

مهرناز تاج فر ، مدیرعامل و مدیر فناوری اطلاعات شرکت توسعه تجارت الکترونیک مهرکام بین الملل تصریح کرد: “این پورتال با بازارسازی برای نمایندگان در شرایط کاملا برابر ، باعث تقویت و توسعه شبکه های فروش می شود.”

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز،پورتال ایران اینشوررز، توسط شرکت ” توسعه تجارت الکترونیک مهرکام بین الملل ” به عنوان اولین نمایشگاه مجازی صنعت بیمه و به منظور ایجاد ارتباط مستقیم و موثر بین بیمه گذاران با نمایندگان و کارگزاران رسمی بیمه عملیاتی شد.

این پورتال اولین پروژه نمایشگاهی مجازی (B2c) از مجموعه پورتال های مهرکام است که به منظور ایجاد ارتباط مستقیم و موثر بین بیمه گذاران (مردم و مشتیان حقوقی) با نمایندگان و کارگزاران رسمی بیمه  تهیه و اجرا شده و هدف  آن، توسعه ضریب نفوذ بیمه در کشور است.

اکنون حدود یک ماه از فعالیت رسمی این پورتال می گذرد ، در این راستا با هدف تشریح راهبردهای اولین پروژه نمایشگاهی مجازی (B2c) از مجموعه پورتال های مهرکام ، گفتگویی با مهرناز تاج فر ، مدیرعامل و مدیر فناوری اطلاعات شرکت توسعه تجارت الکترونیک مهرکام بین الملل انجام داده ایم که از پی می آید:

_  طی مدت اخیر استارت آپها و به نوعی پورتال های مجازی در صنعت بیمه افزایش یافته ،هدف از فعالیت این پورتال ها را توضیح دهید؟
پورتال ایران اینشوررز ، اولین پورتال از مجموعه نمایشگاه های مجازی در دست اجرای شرکت توسعه تجارت الکترونیک مهرکام بین الملل است که با هدف معرفی توانمندی و خدمات نمایندگان و کارگزاران رسمی بیمه به بیمه گذاران در سراسر کشور ایجاد شده است. در این نمایشگاه مجازی ، بیمه گران و بیمه گذاران می توانند بدون تعطیلی و محدودیت زمانی و مکانی با هم در ارتباط باشند.

هدف از فعالیت این پورتال ها،  که از آن ها در ادبیات تجارت الکترونیک با عنوان مخفف B2C( Business too Customer)  یاد می شود ، برقراری ارتباط تجاری الکترونیکی موثر بین مشتری و کسب و کار است که امروزه  در دنیا به یکی از ارکان اصلی کسب و کار شرکت های کوچک و بزرگ تبدیل شده است.

در کشور ما نیز این روند با شتاب چشمگیری در حال ورود به عرصه های زندگی مردم است و برای اینکه از این قافله جا نمانیم ، می بایست طرح های جدید و نوآورانه در حوزه تجارت الکترونیک ، خصوصا در فضاهای واقعی که امکان ایجاد سهولت در برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین مشتری و کسب و کار وجود دارد، اجرا شود.

_  در خصوص نحوه فعالیت شرکت مهرکام توضیح دهید و هدف این شرکت  از ورود به این حیطه چه بوده است؟
شرکت مهرکام که ایده پرداز و مجری اجرای پورتال ایران اینشوررز است ، یک شرکت جوان و دانش محور در حوزه فناوری اطلاعات و مهندسی بازار است. تیم فناوری اطلاعات این شرکت از کارشناسان جوان و خبره کشور که سابقه اجرای پروژه های متعددی برای بنگاه های اقتصادی مختلف و نیز بانکداری الکترونیک تشکیل شده است. از اهداف آتی شرکت مهرکام طراحی و اجرای پورتال های B2C برای معرفی کسب و کارهای ایرانی در بازارهای بین المللی است که چند پروژه بسیار جذاب در این ارتباط تعریف شده است.

تیم مهندسی بازار مهرکام نیز از از کارشناسان و تحلیل گران حرفه ای تشکیل شده که با انجام پروژه های نیاز سنجی در حوزه های مختلف کسب و کار ، نقشی اساسی در اجرای پروژه دارند. همچنین مهرکام برای اجرای هر پورتال خود ، از مشاورین فعال در همان حوزه بهره مند است. به عنوان مثال در تمام مراحل ایده پردازی تا اجرای پروژه پورتال ایران اینشوررز ، چند نماینده معتبر و با سابقه بیمه ، بر اجرای کار پروژه نظارت کامل داشته اند تا این پروژه به بهترین نحو ممکن نیاز بیمه گذاران و نمایندگان و کارگزاران بیمه را فراهم آورد.
 
-مزیت ایران اینشوررز برای ذینفعان صنعت بیمه چیست ؟

در پورتال ایران اینشوررز ، از سویی این امکان برای بیمه گذاران فراهم شده تا به صورت آنلاین و ساده ترین شکل ممکن ، نیازهای بیمه ای خود را از از صدها نماینده و کارگزار فعال بیمه ای عضو استعلام و بهترین حق بیمه و شرایط پیشنهادی را برای تامین نیازهای بیمه ای خود فراهم آورند. این امر به صورت ملموسی موجب افزایش دانش و آگاهی و نیز رضایتمندی بیمه گذاران از خدمات دریافتی شده که می تواند نقش کوچکی در توسعه ضریب نفوذ بیمه در کشور داشته باشد. از سویی دیگر ، این پورتال با بازارسازی برای نمایندگان در شرایط کاملا برابر ، باعث تقویت و توسعه شبکه های فروش می شود. لازم به توضیح است که برقراری هرگونه ارتباط بین نمایندگان و بیمه گذاران ، به صورت مستقیم و خارج از پورتال صورت گرفته و هیچکونه تراکنش مالی بابت صدور بیمه نامه های صادره در ایران اینشوررز انجام نمی شود.

امکانات تخصصی دیگری مانند دسترسی به اطلاعات مناقصات بیمه ­ای  ، مشاهده رزومه متقاضیان کار در صنعت بیمه، ثبت درخواست استخدام ، اعلام تخفیفات و تسهیلات ویژه برای بیمه گذاران ، نرم افزار تخصصی و انحصاری کاتالوگ ساز ، معرفی نمایندگی در شبکه های اجتماعی مجاز و …. از دیگر امکاناتی است که در اختیار نمایندگان و کارگزاران بیمه کشور در ایران اینشوررز قرار می گیرد.

-گزارشی از فعالیت یک ماهه ایران اینشوررز ارایه دهید؟

علیرغم اینکه حدود 1 ماه از فعالیت پورتال ایران اینشوررز بیشتر نمی گذرد ، این پورتال تا به حال حدود 80،000 بار مورد بازدید قرار گرفته و بیش از 1300 مورد درخواست صدور بیمه نامه در آن ثبت شده و ده ها بیمه نامه توسط نمایندگان عضو صادر شده است. تمام نمایندگان و کارگزاران محترم بیمه در سراسر کشور ، به سادگی امکان تکمیل پروفایل و حضور در پورتال را دارند.
ایران اینشوررز ، متعلق به نمایندگان و کارگزاران محترم بیمه است و آرزویی به جز موفقیت ایشان ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  8  =