سارق اطلاعات شخصي در فضای مجازی غافلگیر شد

پليس فتا فردی را که اقدام به سرقت اطلاعات شخصي و محرمانه افراد در فضای مجازی می کرد شناسایی و غافلگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی پلیس فتا، سرهنگ “سيدموسي حسيني” گفت: چندي پيش در رصدهاي صورت گرفته در فضاي مجازي، کارشناسان و کاراگاهان جوان پليس فتا استان فارس متوجه فردي شدند که در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي اقدام به ارسال لينک هاي مخرب مي برد.

وي بيان كرد: اين فرد به گونه اي عمل كرده بود كه فرد قرباني به محض باز کردن لينک دريافتي از طريق نرم افزارهاي ارتباط جمعي تلگرام و واتساپ، به صورت ناخواسته و بدون اطلاع کاربر مورد نظر، بد افزار جاسوسي بر روي گوشي وي نصب و شروع به انتقال اطلاعات شخصي وي از طريق اينترنت گوشي مي كرد.

رئيس پليس فتا استان فارس ادامه داد: به محض شناسايي اين بدافزار پرونده با هماهنگي مقام قضايي در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت و پس از شناسايي، متهم طي يک عمليات غافل گيرانه دستگير و به پليس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ حسيني خاطر نشان کرد: متهم هنوز فرصت سوء استفاده از اين اطلاعات را نيافته و اين نشان از هوشياري پليس در فضاي مجازي و شناسايي سوء استفاده کنندگان از اين فضا مي باشد.
وي به شهروندان توصيه كرد: در فضاي مجازي با توجه به افزايش روزافزون کاربران و در نتيجه افرادي که قصد سوء استفاده از اين فضا را دارند، نياز است در استفاده بهينه از اين فضا دقت لازم را داشته باشند و در شبکه هاي اجتماعي به لينک ها و فايل هاي ارسالي توجهي نكنند و از باز کردن آنان خودداري کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  72