قیمت جهانی طلا حالت تدافعی به خود گرفت

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با بیشتر شدن گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده، روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت و قیمت این فلز زرد به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی در حالت تدافعی قرار دارد و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی را بر قیمت این فلز گرانبها وارد می کند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1199 دلار رسید ولی امروز سه شنبه بار دیگر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده و به سطح 1213 دلاری رسیده است.

آلکس تورن دیکه تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس تاکید کرد: تاجران بازار طلا هنوز در حال ارزیابی اظهارات مهم روز جمعه رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند. جانت یلن روز جمعه در سخنانی تاکید کرد که امیدوار است اقتصاد آمریکا به روند بهبود و رونق ادامه دهد و در چنین صورتی افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تصمیم درست و مناسبی خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1205 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1200 دلار و سپس 1191 دلار کاهش خواهد یافت.

تحلیلگران موسسه مالی سی ام سی مارکتس نیز اعلام کردند که تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا در شرایط فعلی کاهش یافته و سرمایه گذاران منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند. به نظر من سطح حمایتی بعدی برای طلا 1183 دلار خواهد بود.

تحلیلگران کامرز بانک نیز اعلام کردند که اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا هم اکنون شبیه شرایط نوامبر شده است که سرمایه گذاران منتظر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بودند. به اعتقاد این تحلیلگران احتمال کاهش قیمت طلا تا سطح 1050 دلار وجود دارد.

برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و اعلام نتایج آن و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا قرار است روز جمعه منتشر شود. تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست ژوئن به 28 درصد رسیده که این رقم نسبت به روز جمعه 2 درصد افزایش داشته است.

احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست جولای نیز به بیش از 48 درصد افزایش یافته است./ به نقل از سایت طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  7  =