نواقص نظام بانکی برای کمک به اقتصاد ملی برطرف شود

دبیر همایش سیاست‌های پولی و ارزی گفت: نظام بانکی به‌منظور کمک به اقتصاد ملی در گام نخست لازم است مشکلات و نواقص خود را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛
علی دیواندری ریاست پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در نشست اقتصاد مقاومتی که در روز دوم بیست و ششمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به این‌که امسال سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری شده، از نظام بانکی کشور انتظار می‌رود علاوه بر استحکام و مقاوم‌سازی خود، به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در سایر بخش‌های اقتصادی نیز کمک کند.

وی افزود: ازجمله حوزه‌های نقش‌آفرینی نظام بانکی در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان به حمایت از اقتصادهای دانش‌بنیان، تامین مالی بخش تولید و نیز تقویت نظام مالی کشور اشاره کرد.

 دیواندری تصریح کرد: این نکته را نباید فراموش کرد که نظام بانکی برای کمک به اقتصاد ملی در گام نخست لازم است مشکلات و نواقص خود را برطرف کند.

ریاست پژوهشکده پولی و بانکی گفت: نقش نظام بانکی در اقتصاد بسیار پررنگ است و خانوار و بنگاه اقتصادی را نمی‌توان یافت که از نظام بانکی خدمات دریافت نکرده باشد، ازاین‌رو نقش این مجموعه در تامین اهداف اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.

دیواندری یادآور شد: عدم ایفای نقش موثر نظام بانکی در تامین مالی تولید به دلیل تنگنای اعتباری در بانک‌ها است.

وی اذعان داشت: کارمندان نظام بانکی افرادی خدوم و شریف هستند که همواره در پی خدمت‌رسانی به مشتریان و گره‌گشایی از کار مردم هستند ولی به هر صورت محدودیت‌هایی ازجمله ایجاد تنگناهای اعتباری و قفل شدن منابع بانکی وجود دارد که بعضا حل‌وفصل کامل از دست نظام بانکی خارج است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در پایان گفت: حمایت از بخش صادرات یکی دیگر از زمینه‌های نقش‌آفرینی نظام بانکی در تحقق اقتصاد مقاومتی است./پژوهشکده پولی بانکی

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄    =  27