فلاحت پیشه:شکست عارف آرای لاریجانی راافزایش داد/کوهکن:تغییر جهتی در مجلس دهم درباره برجام وجود ندارد

نماینده مردم اسلام آباد در مجلس دهم شکست عارف در انتخابات هیات رئیسه موقت مجلس دهم را موجب افزایش رأی لاریجانی برای ریاست مجلس دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونی؛حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در دهمین مجلس شورای اسلامی درباره ترکیب هیئت رئیسه مجلس دهم گفت: بنظر من هیات رئیسه تلفیقی خوبی در مجلس دهم بوجود آمد و از هرجناج افرادی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این ترکیب نشان داد مجلس دهم  یک پارلمانی در سایه هم دارد، اظهار کرد: امید است این مجلس به‌سمت چالش و اختلاف کشیده نشود و با تعامل کارهای خود را انجام دهد.

فلاحت پیشه با یادآوری شکست عارف درانتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس دهم افزود: این شکست در انتخاب رئیس و نواب تاثیرگذار بود و موجب افزایش رأی آقای لاریجانی شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی درباره شکل گیری فراکسیون ولایت تصریح کرد: این فراکسیون  که شاکله‌های اصلی آن  آقای لاریجانی و نزدیکان ایشان هستند آزمونی را در پیش دارند که اگر اینها در انتخاب افراد برای کمیسیونها انحصار طلبانه رفتار کنند من معتقدم  فراکسیون ولایت به مشکل می‌خورد، ولی اگر تعامل را در دستور کار خود قرار بدهند یقیناً این فراکسیون موفقیتهای خوبی را برای مجلس دهم در پی خواهد داشت.

وی درباره احتمال انتخاب عارف برای ریاست مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: خود ایشان رغبتی به پستهای سازمانی در مجلس ندارند ولی بنظر من آقای عارف بهتر است در منصب‌های آموزشی از جمله رئیس کمیسیون آموزش و یا همان مرکز پژوهشهای مجلس مشغول بکار شوند.

همچنین محسن کوهکن منتخب مردم لنجان نیز درباره چگونگی تعامل منتخبان مجلس در انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس دهم گفت: تعامل تعریف دارد و معنی آن این نیست که من در مسئولیت خود شما را شریک قرار بدهم. در تعامل باید اینگونه فکرکرد که اگر ظرفیتهای در من وجود ندارد و از جناح مقابل کسی می‌‌تواند این ظرفیت‌ها را پرکند و در آن جایگاه خدمات خوبی را عرضه کند این زمینه را برای او فراهم آوریم.

وی در همین زمینه اضافه کرد: اگر عده ای مدعی تعامل هستند باید براساس ساز و کارهای تعریف شده اقدام کنند و نه اینکه بیایند و بگویند که با تعامل، شما کل مجلس را به ما واگذار کنید.اصولگرایان با تعامل مشکلی نداشته و ندارند .

فعال سیاسی اصولگرایان با اشاره به خط مشی مجلس دهم مبنی بر حفظ منافع ملی اظهار کرد: برداشتی که از منتخبین این دوره می‌شود این است که کاندیداها به هیچ عنوان روی منافع ملی، مشروح و توافقاتی که قبلاً در ارتباط با حفظ حقوق مردم داشته‌اند کوتاه نخواهند آمد و مطمئن باشید هیچ تغیبر زاویه یا جهتی در مجلس دهم درباره حقوق هسته ای و برجام اتفاق نخواهد افتاد/خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  15