بانک کانادا از تکنولوژی بلاک چِین استفاده می کند

بانک کانادا مطالعه بر روی بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال را آغاز کرده و قصد دارد آزمایش هایی در رابطه با چگونگی استفاده از تکنولوژی بلاک چِین انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  با این حال، نماینده های این بانک اعلام کرده اند که هیچ طرحی برای دیجیتالی کردن دلار کانادایی ندارند و هم چنین برای آزمایش پول عمومی نیز برنامه ای در دستور کار این بانک قرار ندارد.

بانک کانادا با همکاری استارتاپ نیویورکی R3 CEV اعلام کرده است که بخشی از آزمایش تکنولوژی بلاک چِین را به منظور «اثبات مفهوم» انجام می دهد و این سیستم توزیع شده قرار است به صورت باز، شفاف و منعطف تر از پایگاه داده های فعلی به طور گسترده توسط بانک ها مورد استفاده قرار گیرد.

سایر مشارکت کننده ها در این پروژه عبارتند از شرکت Payments Canada که کنترل کننده اصلی زیرساخت انتقال وجه کشور است. هم چنین بانک های تجاری کانادایی نیز با هدف درک بهتر این تکنولوژی به این پروژه پیوسته اند.

مقامات رسمی بانک کانادا به قانونگذاران کانادایی در سال 2014 اعلام کردند که ارز دیجیتال برای این بانک یک «اولویت استراتژیک» است و در آن زمان، برنامه ریزی های مورد نیاز برای تلاش در جهت درک استفاده از ارز دیجیتال و مفاهیم مرتبط با آن انجام شد.

منبع: http://www.thepaypers.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6