پرداخت۵۶۴ میلیارد تومان تسهیلات صنعتی در ۴ماه

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد:

نشست مشترك روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و سرپرستی استانی شعب بانك صنعت و معدن با موضوع حمایت از صنایع كوچك، اولویت اقتصاد مقاومتی، به میزبانی این بانك برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، در این نشست محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش بانك‌ها در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی ناكارآمد و ایجاد خوش‌بینی واقعی اقتصادی در كشورمان گفت: خوشبختانه عملكرد بانك صنعت و معدن مورد رضایت بانك مركزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.وی گفت: كشور ما در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 21 درصد افزایش صادرات داشته واگر افزایش صادرات تحقق پیداكند بخش صنعت نیز به دنبال آن فعال خواهد شد.

نعمت‌زاده سهم بانك صنعت و معدن را در پرداخت تسهیلات در ماه‌های نخست امسال نسبت به بانك‌های دیگر قابل‌ملاحظه دانست و عملكرد بانك را قابل‌تقدیر و الگویی برای دیگر بانك‌های كشور توصیف كرد.وی با اشاره به طرح رونق تولید كه از سوی دولت و برای حل مشكل طرح‌های اقتصادی نیمه تمام، با میزان پیشرفت بالای 60 درصد كه باید تا پایان شهریورماه سال جاری تسهیلات لازم را دریافت كنند به اجرا درخواهد آمد تصریح كرد: پس از پایان شهریورماه و تمام شدن پرداخت‌ها باید بررسی‌های دقیق برای اطمینان از موفقیت طرح‌ها و تحقق تولید انجام گرفته و از سوی دیگر در مورد تحریك تقاضا نیز اقدام لازم صورت گیرد.

در ادامه این نشست رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت و معدن در امور تولید گفت: طرح رونق تولید برای جبران مشكلات دوران تحریم پیشنهاد شده و حاصل كار كارشناسی است، در صورت موفقیت بركات این طرح در جهت رفع مشكل بیكاری و رفع موانع تولید نصیب مردم كشور ما خواهد شد.

رحمانی تاكید كرد: تنها راه حل مشكلات اقتصادی كشورما، حمایت از تولید ملی است و ما باید با اعتقاد راسخ به این اصل حركت كنیم و قدر هركس كه در این مسیر گام بر می‌دارد را بدانیم.وی گفت: تنها آن گروه از صنایع تولیدی مشمول طرح رونق تولید می‌شوند كه از واحدهای كوچك و متوسط باشند، مشكل نقدینگی داشته باشند و فعال‌سازی آنها موجب افزایش صادرات و اشتغال در كشور شود.

رحمانی در ادامه بیان کرد: طرح رونق تولید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده و وزارت یاد شده خود مجری آن است و از همه وزارتخانه‌ها و بانك‌ها خواسته شده تا در این مورد همكاری كنند.قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: این نشست باید تبدیل به یك نقطه عطف شود، ما باید در آینده به استان‌ها برویم و آثار آن را ببینیم.

وی با تاكید بر اینكه در مراحل اجرای طرح رونق تولید نباید مشكل دیگری از واحد‌های تولیدی مطرح شود، افزود: انتظار ما از بانك صنعت و معدن طبیعی است، تا آنجا كه اگر یك صنعتگر با بانك خود مشكل دارد باید به نزد بانك صنعت و معدن برود و بخواهد تا مشكل ایجاد شده را با زبان خاص بانكی با بانك او مطرح سازد.

علی اشرف افخمی، مدیرعامل بانك صنعت و معدن نیز در نشست مشترك روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و سرپرستان استانی شعب بانك صنعت و معدن فعالیت در زمینه تحقق طرح رونق تولید را یك كار گروهی توصیف كرد و افزود: این طرح بسیار ارزشمند و بزرگ است و ما باید به‌رغم همه چالش‌ها با آن روبه‌رو شویم و با نگاهی واقع بینانه به اهداف آن دست پیدا كنیم.

وی در تشریح موفقیت‌های بانك صنعت و معدن در زمینه تامین مالی طرح‌های صنعتی گفت: این بانك تنها در 4 ماه نخست امسال به 466 واحد صنعتی مبلغی بیش از 560 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت كرده است.

افخمی با تكیه بر اینكه موفقیت‌های بانك صنعت و معدن در سایه همكاری روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت با همكاران ما در استان‌ها به دست آمده است، تصریح كرد: ما می‌خواهیم به واحدهایی تسهیلات بدهیم كه بازار و صادرات داشته باشند.

وی بیان کرد: بانك صنعت و معدن در سال 86 سرمایه‌ای بالغ بر 2 هزار و 100 میلیارد تومان در اختیار داشته كه معادل 2 میلیارد دلار در آن زمان بوده است، میزان ریالی این سرمایه در این مدت ثابت مانده است با این تفاوت كه با افزایش بهای دلار به 700میلیون دلار كاهش یافته است.

افخمی بیان کرد: علاوه بر این، اگر شركت‌های بزرگ تولید فولاد، خود روسازی‌ها و… تنها 20 درصد از تعاملات بانكی خود را از طریق بانك صنعت و معدن انجام دهند رسوب پول ایجاد شده موجب افزایش قدرت این بانك در تسهیلات‌دهی و درنتیجه بازگشت آن برای تامین مالی طرح‌های صنعتی در استان‌های مختلف كشور خواهد شد.

ابویی مهریزی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت در نشست مشترك روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و سرپرستان شعب بانك صنعت ومعدن گفت: سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی در قالب 12 برنامه عملیات اجرایی آغازشده كه نتیجه آن روشن شدن امكان پذیری برنامه‌هایی از این دست و توان مجریان آن است.

وی افزود: آثار و دستاوردهای اجرای طرح رونق تولید باید با واقع گرایی و دقت زیاد ثبت و ارائه شود تا نتیجه مطلوب حاصل شده و از ایجاد انتظارات و توقعات دور از دسترس جلوگیری كند.

وی در ادامه به تشریح عملكرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های اخیر پرداخت و از افزایش تعداد پروانه‌های بهره‌برداری در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با برنامه‌های پیش‌بینی شده خبرداد. در ادامه این نشست روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و سرپرستان شعب بانك صنعت ومعدن با تشكیل كارگروه‌هایی به بحث و تبادل نظر درمورد شیوه و موانع موجود در مسیر تحقق طرح رونق تولید پرداختند.

طرح رونق تولید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و برای كمك به واحدهای صنعتی ناكارآمد، با پیشرفت بالای 60 درصد كه تعداد آنها در مرحله اول به 10 هزار واحد می‌رسد تدوین شده است و مقرر شده است كه تا پایان شهریورماه امسال پرداخت‌های لازم به این واحد‌ها صورت گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  51  =