شبکه ملی اطلاعات سال آینده به استقلال کامل می‌رسد

از منظر حاکمیتی/

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای اقدام کوتاه مدت برای بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات، سال آینده و هم‌زمان با افتتاح فاز سوم شاهد تحقق کامل استقلال کارکردی و محتوای شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، روز گذشته فاز نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح و رونمایی از دو فاز دیگر به بهمن 95 و اردیبهشت 96 موکول شد.

این شبکه طبق برنامه اقدام کوتاه مدت مجموعه وزارت ارتباطات، دارای دستاوردهایی در هر سه فاز برای بخش حاکمیت کشور به شرح زیر خواهد بود.

سازمان فناوری اطلاعات ایران معتقد است در فاز اول (استقرار شبکه) بهره‌برداری از این پروژه با ابعادی از استقلال این شبکه، امنیت زیرساخت‌ها-خدمات-کاربران، افزایش محتوا و خدمات و میزبانی داخلی و در نتیجه افزایش سهم ترافیک داخلی در سبد مصرفی کاربران، شکل‌گیری اقتصاد ارائه محتوا و خدمات پهن باند داخلی، ارائه خدمات دولت الکترونیکی و انواع خدمات دیجیتال مواجه می‌شویم.

طی بهره‌برداری از فاز دوم (رشد شبکه) این پروژه که قرار است دهه فجر امسال صورت گیرد، حفظ حریم خصوصی کاربران، افزایش خدمات داخلی به ویژه سرویس‌های پایه داخلی از قبیل پیام‌رسان‌ها و سایر OTTها، توسعه کسب‌وکارهای ICT، شکل‌گیری اقتصاد مراکز داده، ارائه خدمات دولت الکترونیکی جدید و توسعه خدمات دیجیتال محقق خواهد شد.

در فاز نهایی (بلوغ شبکه) نیز شاهد تحقق کامل استقلال کارکردی و محتوای شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود.

علاوه بر این شاهد شکل‌گیری اقتصاد تولید و عرضه محتوا و خدمات پهن باند داخلی برای بخش خصوصی خواهیم بود و خدمات دولت الکترونیکی نیز به بلوغ می‌رسد.

با این حال طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در سررسید فاز سوم ترافیک داخلی ایران بر خارجی غالب و به 55 درصد می‌رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  +    =  48