مهلت ۳ ماهه برای تهیه اساسنامه جدید پست بانک/ الزام ایجاد حداقل یک شعبه در مراکز شهرستان‌ها

وزارت ارتباطات مکلف شد اساسنامه جدید پست بانک را با شرایط جدید ظرف مدت حداکثر سه ماه پس از تصویب اساسنامه شرکت ملی پست تهیه کند تا به تصویب هیات وزیران برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در اساسنامه شرکت ملی پست که به تازگی به تصویب رسیده، ارائه خدمات پست مالی تعیین تکلیف و دوباره به پست بانک محول شده است.

طبق ماده 31 اساسنامه شرکت ملی پست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است از طریق شرکت پست بانک ایران تداوم و استمرار ارائه خدمات پست مالی را در سراسر کشور تضمین کند.

تبصره- اساسنامه جدید پست بانک به عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) کشور ظرف مدت حداکثر سه ماه تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

در اساسنامه جدید ارائه خدمات مذکور و خرده بانکداری در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته مادامی که این خدمات توسط بخش غیردولتی قابل انجام نباشد، تداوم یافته و حداقل یک شعبه در مراکز شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

این قانون فوق مشتمل بر سی و چهار ماده و پانزده تبصره در جلسه مورخ سیزدهم تیر ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طبق اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی تصویب گردید و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال در تاریخ 1395/5/6 به تایید شورای نگهبان رسیده است.
فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄    =  25