نبرد سرویس پرداخت موبایلی ویزا با M-Pesa در کنیا

سرویس پرداخت موبایلی جدید mVisa امکان دسترسی کامل به موجودی حساب های بانکی را برای مشتریان فراهم می کند و مشتریان می توانند از طریق این سرویس به بخش های تجاری مورد نظر و هم چنین به افراد مورد نظر خود انتقال وجه انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبریبانکداری الکترونیک،  اخیرا شرکت ویزاهمکاری های جدیدی با چندین بانک کنیایی را آغاز کرده است. این شرکت قصد دارد سرویسهایی با هدف شکستن قدرت M-Pesa در بازارپرداخت موبایلی این کشور راه اندازی کند. سرویس پرداخت موبایلی جدید mVisa امکان دسترسی کامل به موجودی حسابهای بانکی را برای مشتریان فراهم می کند و مشتریان می توانند از طریق این سرویس بهبخش های تجاری مورد نظر و هم چنین به افراد مورد نظر خود انتقال وجه انجام دهند.بانک های Co-Operative Bank، Family Bank، KCB و NIC برای ملحق شدنبه این سرویس، قرارداد همکاری منعقد کرده اند.

شرکتویزا بزرگترین شبکه پرداخت در سراسر جهان را دارد اما در کنیا توسط شرکت مخابراتی Safaricom و سرویس بسیار موفق M-Pesa امکان قدرت نمایی نداشته است.ویزا امیدوار است بتواند با گسترش کارت های پرداختی خود به اندازه کافی به رقیبمورد نظر فشار بیاورد زیرا در صورتی که تراکنش ها از طریق شبکه ویزا پردازش شود، مصرفکنندگان و بخش های تجاری دیگر نیازی ندارند که از مشتری همان بانک یا همان اپراتورموبایلی مشخص باشند.

برای پرداختهای درون فروشگاهی، کنیایی هایی که گوشی های هوشمند دارند می توانند کدهای QR مندرج بر روی محصولات را اسکنکنند و سایرین نیز می توانند کد بخش تجاری مورد نظر را وارد نمایند. برای جذب کردنکلیه بخش های تجاری از هر مقیاس و اندازه ای، کدهای QR می تواند در قالب یک تصویر ثابت پرینت شده یا یک عدد متغیر باشد کهروی صفحه نمایش دستگاه موبایل متعلق به فروشنده نمایش داده شود.

ویزااعلام کرده است که این سرویس می تواند شمول مالی 38 میلیون کاربر موبایلی فعالکنیایی را چند برابر کند و بخش های تجاری نیز از توانایی پذیرش پرداخت هایالکترونیکی به نحوی بهره مند شوند که بدون نیاز به دستگاه POS بتوانند وجه مورد نظر را در حساب بانکی خود دریافت نمایند.

سرویسmVisa برای اولین بار در سال گذشته درهندوستان راه اندازی شد. این سرویس تاکنون در هندوستان نزدیک به 30 هزار بخش تجاریرا به عضویت درآورده است. ویزا قصد دارد سرویس های خود را در آفریقا گسترش دهد وتا پایان سال جاری اوگاندا، تانزانیا، رواندا و نیجریه را نیز به کنیا ملحق کند.

 

ترجمه:گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سمانه سمیعی

منبع:https://www.finextra.com/newsarticle/29431/visa-takes-on-m-pesa-with-kenyan-mobile-payments-service/payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4