تب طلا فرونشست

نخستين روز كاري هفته با كاهش قيمت طلا و سكه در بازار ايران همزمان شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دليل اصلي كاهش نرخ طلا در ايران به كاهش هشت دلاري قيمت آن در روز جمعه و در بازارهاي جهاني باز مي‌گردد. در نخستين روز كاري هفته، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، با كاهش قيمت سه هزار و ١٠٠ توماني، يك ميليون و ١١٢ هزار و ٤٠٠ تومان ارزش‌گذاري شد.

همچنين نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز در حالي يك ميليون و ١١١ هزار تومان اعلام شد كه اين مهم به معناي كاهش قيمت پنج هزار توماني اين سكه نسبت به روز آخر هفته گذشته است. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب ٥٦٧ هزار تومان و ٢٩٧ هزار تومان خريد و فروش شدند كه بر اين اساس نيم سكه دو هزار تومان و ربع سكه هزار تومان ارزان‌تر شدند.

 همچنين سكه يك گرمي با قيمت ١٨٥ هزار تومان خريد و فروش شد كه بر اين اساس تنها سكه‌اي بود كه در بازار ايران كاهش قيمت را تجربه نكرد. اونس طلا در بازارهاي جهاني، هزار و ٣١١ دلار معامله شد كه اين مهم خبر از افزايش دو دلاري آن نسبت به روز پنجشنبه مي‌دهد. مثقال طلا ٤٩١ هزار و ٨٠٠ تومان و طلاي ١٨ عيار ١١٣ هزار و ٤٢٥ تومان در بازار تهران عرضه شدند. بازار ارز هم روز نسبتا آرامي را سپري كرد. دلار امريكا پنج تومان گران‌تر شد و به قيمت سه هزار و ٥٥٨ تومان دست به دست شد. هر يورو سه هزار و ٩٩٥ تومان قيمت‌گذاري شد و پوند انگليس نيز چهار هزار و ٧٠٠ به دست مشتريان رسيد. درهم امارات و لير تركيه نيز به ترتيب ٩٧٣ تومان و هزار و ٢٢٠ تومان ارزش‌گذاري شدند.
منبع:روزنامه اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  20