عقب‌گرد ۱۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ روح سرگردان بانک‌های بی‌پول بر بازار سهام

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد درجا زدن نماگرهای منتخب بازار با افزایش حجم عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی مواجه بود. بازاری که بجز تک سهم‌ها در اغلب گروه‌های پر اقبال بازار با کاهش قیمت سهام مواجه بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 11 مهرماه 95 با کاهش 191 واحدی به رقم 77 هزار و 287 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 5 واحد کاهش عدد 15 هزار و 50 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور اما با 270 واحد افت به رقم 85 هزار و 906 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 128 واحدی به 53 هزار و 921 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 447 واحد کاهش عدد 169 هزار و 970 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با 3 واحد کاهش عدد 819 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه با 50 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 31 واحد پالایش نفت اصفهان با 23 واحد بالاترین تاثیر منفی بر محاسبه شاخص کل بورس به جای گذاشتند، در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 37 واحد پالایش نفت تبریز با 16 واحد و شازند با 8 واحد بالاترین تاثیر مثبت را بر برآورد ایین نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 194 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 999 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 81 هزار و 462 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، کی‌بی‌سی، حق تقدم خرید سهام گروه دارویی البرز، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شهد ایران، اوراق رهنی بانک مسکن متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز 17 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی کد به کد شد.

در سرمایه‌گذاری غدیر اما 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان با جابه جایی بلوکی در میان کدهای وابسته به سهامدار عمده روبرو بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام به دنبال نگرانی‌های شکل‌گرفته پس از مجمع اخیر بانک ملت و انتظار برای گشایش نمادهای معاملاتی بانک‌های بزرگ به کمتر از قیمت اسمی در تابلوی معاملات شاهد درجا زدن قیمت سهام در گروه بانک‌ها و در عین حال افزایش عرضه بر تقاضای سهام در سایر نمادهای معاملاتی پیشرو بود.

امروز بازار سهام، ترجیح می‌داد تا با شناسایی برخی تک سهم‌ها احتیاط را شرط برداشتن گام‌های عاقلانه در بازار قرار دهد بازاری که در برخی گروه‌ها رفتارهای عجیب و غریب حرکت سهام باعث شده تا مبنای تحلیل به حاشیه رانده شود.

در این بین معلوم نیست سایپا براساس کدام مبنای منطقی و سود عملیاتی که بتواند توجیه زیان‌های تلفیقی آن باشد، این روزها با صف خریدهای میلیونی مواجه است. در این گروه، معامله سایپا دیزل با ماموت همچنان محل مناقشه میان تحلیلگران است.

در گروه پالایشی‌ها اما امروز در حالی این گروه با افزایش عرضه سهام مواجه بود که «شبریز» با معامله 16 میلیون سهمی در روندی متعادل و در دامنه نوسان مثبت قیمتی به کار خود پایان داد.

در گروه فولادی‌ها نیز امروز عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بر تقاضا می‌چربید هرچند که گروه معدنی‌ها شاهد تقاضای بهتری در بازار بودند و در نهایت گروه رایانه نیز امروز شاهد نوسان مثبت «مداران» بود، هرچند که افزایش عرضه سهام مانع از پایداری صف خرید در این نماد می‌شود.

در بازار قندی‌ها نیز عرضه سهام در حالی ادامه داشت که گروه لبنی تثبیت صف خرید نه چندان پایدار «غپاک» را به نظاره نشسته بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازای متعادل و توام با افزایش عرضه بر تقاضاس سهام بود که کاهش حجم معاملات و در عین حال تمرکز بر تک سهم‌ها از ویژگی‌های معاملات امروز آن بود.
منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  42